Gå til innhold

Lei sin egen baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så lei og frustrert over å stange i veggen med baby og få liten trøst, hjelp og forståelse av pappan.

Han vil ikke ha flaske eller mme på kopp, middag, dessert eller skive. Kun pupp, bare pupp, mine pupper. Og jeg er sååååååååå lei!!!!!!

Jeg får aldri 5 min og han spiser flere ganger om natten. Han er jo med meg overalt og jeg får aldri fred! Jeg legger meg snart ned å griner!

Det er gått så langt at jeg nå 2 ganger bare ikke vil ha han og gi ham mat!! Jeg vil bare vekk og klarer ikke trøste ham. Det går lenge før jeg liksom kommer oppå igjen og klarer å ta meg i det.

Noen råd? Jeg tar imot hva som helst!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er han?

Vet at det finnes måter å få baby til å ta flaske, kanskje noen andre her har noen tips. Sorry at jeg ikke er til mer hjelp. Men jeg forstår deg inderlig godt. Du trenger avlastning.

Skrevet

Kanskje du er litt deprimert??? Eller bare fryktelig sliten? Synes du skal fortelle dette her til hs eller legen din, dere må i alle fall få hjelp.

Skrevet

Det er tydelig at du trenger litt hjelp og avlastning... Pappa må stille opp og ta sin del av jobben før du sliter deg helt ut. Det er mye lettere for pappaene å få babyene til å prøve nye ting, håper han er klar over dette? Snakk med de på helsestasjonen, de kan ha gode råd. Kanskje du skulle fått med deg papaen også? Hvor gammel er babyen da? Det BLIR bedre etterhvert, men akkurat nå høres det ut som du trenger ei skikkelig pause. Lykke til, kjære deg :)

Skrevet

Eg tror også at du trenger hjelp. Det høres ikke så bra ut.

Og pappaen burde jo ha forståelse for deg, og hjelpe deg.

Det beste er nok hvis du snakker med noen. Har du et godt forhold til helsesøsteren? Ho kan sikkert hjelpe deg. Kanskje du har en fødselsdepresjon? Hvor gammel er barnet ditt nå?

Et råd fra meg: Eller mer en ting du burde tenke på. Babyen din vil ikke være baby lenge. Snart vil han ikke ha pupp lenger, han vil bare ned på gulvet og leke. Han vil ikke våkne om natta...

Den tida med de små er så kort. Prøv å nyte den :)

Tenk deg ved hver amming om natten hvor glad du er i barnet ditt, og hvor godt det er å føle den lille kroppen, som snart vil være stor.

Det er tøft i tider, og mye alenetid får man ikke. Men den tiden er såååå kort.

Hvis du vil ha armene fri, og babyen aldri vil ligge alene, kan eg anbefale å kjøpe en bæresele, kanskje en Mei Tai, eller Beco? Da vil du få litt mer frihet til å bevege deg. Du kan bære barnet også på ryggen :)

Eg ønsker deg lykke til :)

Skrevet

Han er 6 mnd. Han bare griner når jeg prøver å gi ham flaske.

HI

Skrevet

Det gjorde bitteliten også, men vi øvde og øvde og øvde med flaska til det plutselig gikk. Det vil si; papsen øvde, jeg måtte holde meg unna. Du må få hjelp, kjære deg, du høres utslitt og deprimert ut. Hva skjer med pappaen da? Skjønner han ikke at han må hjelpe til? Ser han ikke at du er sliten?

Snakk ihvertfall med hs eller legen din. Og så blir gutten din heldigvis større, og ting blir greiere etterhvert. Ønsker deg alt godt, og håper at pappaen får opp øynene snart. Dette skal du ikke være alene om!

Varme klemmer :)

Skrevet

Jenta mi tar heller ikke falske. Eg går ingen plasser uten ho. Men eg ha heldigvis heller ikke noe behov for det, egentlig.

men skjønner at du gjerne vil.

Det vil nok være bedre hvis pappaen prøver med flaska. han vet jo, at du har noe annet å tilby. Du burde gå deg en tur, men pappa prøver.

Men som du skriver her, hjelper pappaen ikke til?

Skrevet

Innkal til møte hos helsesøster og si at det haster. Mannen må være med på dette! Lykke til, og prøv så godt du kan å være sterk og hold fokus, slik at din form ikke går utover barnet,, (gi heller faren ei panne istedet..) . Føler med deg!

Skrevet

Uff da må du skaffe hjelp.

Ikke bra når du får sånne følelser ovenfor ditt barn og lar han ligge uten å ta han opp fordi du er lei.

Men bra du er villig til å gjøre noe med det iallefall.

Pappaen må jo stille opp!

Skrevet

Pappan stiller lite opp, men bittelitt mer inn i begynnelsen da jeg har klaget på hjelpa i, ja 6 mnd nå. Han er veldig flink med storesøster. Og hun er så grei. Sov rundt når hun var 3 uker, brukte tutt, tok flaske, spiste all mat med en gang. Hun ville bare ha pupp til hun var 7 mnd.

Det er noe annet nå. Pappan kan ikke dusje han, ta han om nettene, helst ikke skifte klær, ikke prøve å gi ham mat. Han sier bare at han er vel ikke klar da. Siden han ikke vil ha. Jeg begynte å prøve å gi ham grøt da han var 5 mnd pga orka ikke lenger amme med 2 1/2 - 4 timer hele døgnet gjennom når jeg i tillegg har begynt litt i jobb igjen. (Jeg har med sønnen min)

Det gikk greit at han ikke ville ha maten en stund, men så sa det bare bang en dag og da orka jeg ikke tanken på å prøve mer eller amme. Ble bare helt lei og fikk vondt inni meg. Pappan tok han heller ikke opp, bare la han i vippestolen foran tv. Jeg var så sliten jeg sovna i sofaen. Ga han mat etter en stund da. Og da hadde jeg vondt inni meg hele natta pga av jeg hadde vært så fæl.

Det er sånn jeg bare føler jeg vil gi opp hele maten pga er så redd for at disse vonde følelsene skal komme tilbake hver gang jeg prøver med mat. Sånn som det gjorde idag, og litt sist jeg prøvde.

HI

Skrevet

Ring helsestasjonen du.

Og fortell de hvordan du har det og det føles så kommer de helt sikkert med et godt råd vil jeg annta.

Skrevet

jeg tror at du er veldig sliten..jeg har også en veldig krevende baby på 6 mndr og noen ganger er det veldig vanskelig.

pappa`n her stiller ikke opp så mye så jeg föler meg som alenemor til tider..

det er töft spesielt når babyen ikke vil sove, sutrer og jeg er sliten.

har ikke sovet mer enn noen timer om natta siden han ble födt.

ammet OFTE og det tar på. babyen min vil heller ikke ha flaske, bare brekker seg, men vi har tatt i bruk tutekoppen, det vil han ta.

vi har også begynt med gröt, han er ikke så glad i gröten men jeg gir ikke opp. har begynt med litt skive også.

jeg kan til tider bli VELDIG frustrert og sint, får lyst til å gi opp hele greia..og jeg liker ikke den fölelsen jeg får inni meg. jeg ER veldig glad i babyen min men jeg visste ikke at det ville väre SÅ mye ansvar.

når jeg får denne ekle fölelsen så får jeg dårlig samvittighet, for jeg tenker at jeg er en dårlig mor.

men så sover babyen litt bedre en natt og jeg får noen timer sammenhengende sövn så blir jeg en helt annen person.

da skjönner jeg at jeg er nok utslitt, det er ikke bare bare å ha en baby!

Skrevet

Hei!

Hvis du går til lege og får sykmelding så kan pappaen være hjemme i permisjon i ditt sted. Dette har dere rett til når du som mor ikke er i god nok form til å ta deg av barnet.

Når du har ammet barnet kan du kanskje ta deg en tur ut, trene, ta en rask tur i byen eller på senteret eller noe.. Få pappaen til å gjøre alt annet med babyen enn amminga så kanskje du får tilbake litt av gnisten. Kanskje kan du pusle med noe annet hjemme mens faren tar seg av babyen? Lime bilder i et album, rydde en roteskuff, lese en bok du skulle ha lest, hørt på favorittmusikken din og slumre på sofaen?

Skrevet

Har han kanskje økedager? De skal visst være veldig ille rundt 6 måneder. Håper det derfor er midlertidig! Lykke til!

Skrevet

Pappan er hjemme flere dager i uka, men han det så travelt med de tingene han prioriterer.

Å nå bare griner han!!! Han bare ligger i senga og vil ikke sove.

Han vil som regel ha lunka vann i tuttekopp, men nytter ikke med mme. Jeg har nok melk til ham, han har alltid spist mye og jeg må ha en god produksjon.

Jeg skal til hs i uka og får spørre henne om råd. Jeg tar hva som helst og helst litt kjappt. Som sagt er han jo 6 mnd nå, og jeg bør vel begynne med litt fast føde. Jeg gruer meg kjempe mye!!! De ekle følelsene er der med en gang.

HI

Skrevet

Jeg har ei tøtte som er vanskelig som fy på slikt (fremdeles!)

Men hun spiste faktisk havregrøten til Småfolk (den med eple) når hun var på den alderen. Eneste hun likte og det første vi innførte som måltid for henne.

I tillegg finnes det noen flasker som heter Tommee Tippee som er "juksepupp" i fasongen. De er geniale, anbefales å prøve. Pump gjerne pittelit de første gangene slik at det smaker likt for tassen!

Og søk hjelp, du høres utslitt ut og dette med mat kommer til å være vanskelig en stund til, sånn er det bare dersom de først er litt vrange;)

Gjett omd et har flakset noen grøtboller på kjøkkenet her i frustrasjon!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...