KAS.81 har født:-) Skrevet 3. februar 2008 #1 Skrevet 3. februar 2008 hvor lavt kan egentlig blodtrykket bli før det begynner å bli farlig syns blodtrykket mitt synker og synker for hver gang jeg er hos legen. forige svangerskap lå det jevnt på 120 over 80 hele veien. men nå har det synke gjennom alle kontrollene og ligger nå på 95 over 65. er sykemeldt 20% fordi jeg som resultat av dette sliter med mye svimmelhet og hodepine. jobber i barnehage og dermed mye bøying opp og ned. merker nå at dette sliter mer og mer. legen gir meg råd om ta det med ro og være forsiktig, men er jo ikke alltid det er gjennomførbart når man jobber som støttepedagog i barnehage og dermed jobber med krevende barn. stortrives i jobben min men er redd for å slite meg helt ut. noen andre som har slite med lavt blodtrykk? bedrer det seg lenger ut i avngerskapet? jeg er nå i uke 17+5.
Bullock Skrevet 3. februar 2008 #2 Skrevet 3. februar 2008 Tror det er ganske normalt at blodtrykket går ned under graviditeten. Jeg har samme problemet, ganske lavt blodtrykk og gjerne lavest om morgenen. Siste gang jeg målte blodtrykk var det 95/70 elns. Ikke farlig, men unngå brå bevegelser, det er ganske lett å besvime da.
gullegget Skrevet 3. februar 2008 #3 Skrevet 3. februar 2008 Jeg har også lavt blodtrykk, 90/50 var det sist. Får nesten ikke tatt blodprøve. Tynneste nål på hånda med varmepute:) Artig når mange glass skal fylles:) De med høyt blodtrykk skal holde seg unna fett og salt. Jeg har et vannvittig salt sug hele tiden, lyst på spekemat:( Salter maten litt ekstra, og spiser litt mere fett. Men sunt fett. Olje i salaten, smør på maten.. Spurte legen og han sa at jeg kunne prøve. Men det har ikke gått opp noe. Det er dersverre ikke så mye å gjøre.
mammatilsøtemå Skrevet 3. februar 2008 #4 Skrevet 3. februar 2008 Lavt blodtrykk her også. Blir veldig fort sliten. Tror det er vanlig at trykket stiger igjen de siste mnd av graviditeten. Satser på det
vicky1984- FØDEKLAR :D Skrevet 3. februar 2008 #5 Skrevet 3. februar 2008 jeg har rundt 78/58 og da kan man snakke om lavt blodtrykk
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2008 #6 Skrevet 4. februar 2008 Jeg hadde 90 over 60 i uke 10, og har ikke målt det siden da. Skal på kontroll denne uka. Jeg har spist lakris, for jeg fikk høre av venninner at det kan øke blodtrykket. Er veldig trøtt og slapp, men har sluttet å se stjerner når jeg reiser meg, så kanskje det er blitt bedre? Eller så er jeg mer forsiktig... hehe. I full jobb, men lurer på sykemelding, for jeg har bare krefter til jobb, middag og tidlig til sengs. Ingen trening, lite sosialt, og labert humør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå