Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #2 Skrevet 3. februar 2008 Det er nok flere som har enn det er som tørr å si det her! Hvis du titter inn i bilene som står på parkeringsplasser rundt omkring, så finner du ganske mange forovervendte bilstoler!
Dille og knærtn Skrevet 4. februar 2008 #5 Skrevet 4. februar 2008 Vi har bakovervendt nå,men kjøpte kombisete sånn at vi har muligheten til å sette det forovervendt.
camillah 2 små Skrevet 4. februar 2008 #6 Skrevet 4. februar 2008 Nei, men vi har vognbag som fungerer som bilsete. Den er godkjent, så klart, og fungerer kjempefint, men senere har jeg sett at de helst anbefaler seter som er bakovervendt.
Gjest Skrevet 4. februar 2008 #7 Skrevet 4. februar 2008 Jepp! Men,det er til de to eldste da ;-) 5 åringen sitter fremovervendt og vi har nylig snudd han på snart 3,5 år fremover også. Mini på 7,5 mnd sitter, og unnskyld ordbruken her men, SELVSAGT bakovervendt og det skal han gjøre til han er 3-4 år!
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 4. februar 2008 #8 Skrevet 4. februar 2008 enig enig her sitter det og bakover vendt å skal gjøre det til hun er 3-4 år:)..mange skylder på det er trangt for beina,men helt ærlig har vi noen gang hørt en unge klage over akkurat det??
Nr4? 💓 Skrevet 4. februar 2008 #9 Skrevet 4. februar 2008 okei.. da trenger jeg en oppdatering ser jeg, sikkert bare meg som ikke har fått dette med meg ja! Når kan de sitte forover da?Og hvorfor ikke før? Jeg har en sønn på 3 mnd. han sitter med ansiktet vedt bakover, har ikke visst så mye om dette, jeg har bare festa an slik det stod på anvisningen!
Gjest Skrevet 4. februar 2008 #10 Skrevet 4. februar 2008 De KAN settes frmover fra de er 9 kg, men de bør ikke, det anbefales at barn monteres bakovervendt til de er minst 4 år. I et fremovervendt bilsete vil barnet bli ca 65% beskyttet mot alvorlige skader og død i en kollisjon, i et bakovervendt sete vil barnet bli beskyttet over 90% mot alvorlige skader og død i en kollisjon. Tror det er snakk om en kollisjon der man kjører i 60 km/t her, altså er derifra disse tallene er. Så det er i grunnen en non-brainer her synes jeg. Ungen sitter MYE tryggere bakovervendt enn fremovervendt, enkelt og greit :-)
Gjest Skrevet 4. februar 2008 #11 Skrevet 4. februar 2008 Kan forøverig slenge på linken jeg selv fikk på et annet innlegg på Skarvle om sikring av barn i bil, så kan du lese selv. http://www.tryggtrafikk.no/filestore/Sikring_av_barn_i_bil.pdf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå