Stinamedgogutten=) Skrevet 3. februar 2008 #1 Skrevet 3. februar 2008 Jeg lurer på en ting...visst du har svangerskapsdiabetes,kan du merke det på noen måte???er det noen her som har det/hatt det??
Trulte76 Skrevet 3. februar 2008 #2 Skrevet 3. februar 2008 jeg har hatt det på begge mine, og regner vel med jeg kommer til å få det denne gangen også. Det oppstår som oftes i 3.trimester..jeg fikk det vel sånn ca da jeg gikk over til 3 trimester. Men jeg merket ikke at jeg hadde det. Ble funnet litt sukker i urinen og tatt sukkerbelastning.
Maren - på overtid Skrevet 3. februar 2008 #3 Skrevet 3. februar 2008 Jeg merket ingenting. Hadde stort magemål, viste seg å være mye fostervann. Derfor ble det tatt en sukkerbel.test. Ingen sukker i urin eller andre symptomer
mamma`n me baby-gutt og jenta Skrevet 3. februar 2008 #4 Skrevet 3. februar 2008 må bare spør.. noen som husker resultatet på sine prøver? den sukkerbelastningsprøven.. hva var blodsukkeret før, og hva var den 2 timer etter?
Trulte76 Skrevet 3. februar 2008 #5 Skrevet 3. februar 2008 jeg husker ikke hva jeg hadde fastende, men med nr 1 så var den 8,9 etter 2 timer og med nr 2 var den 9,8 etter 2 timer.
Athene75 Skrevet 4. februar 2008 #6 Skrevet 4. februar 2008 Jeg har ikke fått det påvist ennå da, og håper at jeg ikke har det. Men har hatt sukker i urinen siden uke 24, og har tatt en glucosebelastningstest som er negativ for en måned siden. Er 36+0 nå og må nok ta en ny belastningstest denne uken, da jeg fortsatt har like mye sukker i urinen. Så jeg er under utredning for svangerskapsdiabetes iallefall.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 4. februar 2008 #7 Skrevet 4. februar 2008 Jeg har aldri hatt sukker i urinen, men grunnet overvekt har jeg tatt glukosebelastningstest. 5,4 fastende og 7,8 etter sukkervann og 2 timer. Noen som vet om det er så høyt at jeg kan ha sv.diabetes? Hverken de som tok vekstestimering eller jordmor sa noe om det, bare at verdiene var høye- men ikke faretruende. Det tolket jeg sann at jeg ikke kunne ha sv.diabetes. Lest noe om at det minst må være over 8.... Skal til legen idag og er redd han vil si at jeg har det....
Gjest Skrevet 4. februar 2008 #8 Skrevet 4. februar 2008 Jeg har heller ikke hatt sukker i urinen eller noen andre symptomer, men tok en glukosebelastningstest som en del av en studie jeg er med på. Fikk 8,5 etter to timer, og fikk da beskjed om å passe på maten og ligge unna rent sukker (men ikke noe ekstremt). Denne testen ble tatt i uke 32. Ny test i uke 36 - da var verdien nede på 7,4 som var OK (litt høyt, men under grensen for svskdiabetes). Bør fortsatt være litt forsiktig med sukker (men det må vel strengt tatt alle ;-)).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå