Gå til innhold

Omgangssyke i 10 dager!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta på 14 mnd har kasta opp i 10 dager i strekk. Har diare/løs mage med mye slim. Er i fin form ellers og spiser og drikker mye i løpet av dagen, men alt kommer ut etterhvert.

Har vært til lege og han sier vi må se an almenntilstanden. Noen som har erfaring med det omgangssyke like lenge ? Hva gir dere barna å spise ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når var dere til lege da? Hvis det var i går eller forgårs, så ville jeg kanskje avventet litt til for å se det an.

Det viktigste er at hun får i seg godt med væske. Blåbær skal være bindende for magen, så du kan jo prøve med litt blåbærsaft evt biola.

Er det veldig mye oppkast kan man gi flytende kull til de små. Fås kjøpt reseptfritt på apoteket.

Vår lille holdt på med omgangssyke i til sammen 4 uker! (høy feber, diare og tett nese) Det viste seg at den ene virusinfeksjonen hadde overtatt den andre. Vi fikk til slutt antibiotika.

Skrevet

jeg holdt på i 3 uker i jula.... Da valgte legen å sette meg på opium....

mistet helt allmenntilstand og gikk ned 10 kg..............

Skrevet

Har du prøvd å la være å gi melkeprodukter? Gutten min hadde langvarig omgangssyke, og kastet opp til stadighet, men når jeg kuttet ut alt som hadde melk i seg så ga det seg. Legen fortalte meg at enkelte barn kan utvikle en forbigående laktoseoverfølsomhet i etterkant av en hard omganssyke. Prøv å holde barnet unna melk i noen dager/ en liten uke.

Skrevet

Har holdt henne unna "ren" melk i noen dager. Men ikke melk i andre produkt som brød og pålegg etc. Hvor streng bør en være på melkeprodukter ?

Skrevet

Jeg var ikke så veldig streng. Jeg holdt han unna, melk, grøt og middager som inneholdt melk/fløte (slik som fiskeboller i hvit saus). Men jeg var ikke så streng på pålegget. Hvis hun må ha grøt, så vil jeg anbefale "Småfolk" med probiotika (melkesyrebakterier), det er gunstig for tarmfloraen.

Skrevet

Heisann

Min snuppelure på 17 mnd har hatt diare i 1 uke nå .Har ikke kastet opp hun da, men det renner jo bare bak så. Men hun virker jo så sulten og ørst, er vel sikkrt for at det bare gåt rett gjennom det da.Jeg har tenkt å ringe legen jeg da nå.

Men til dere som er i jobb, hvordan gjør dere det?

Skrevet

hei hei. minsten her har nettopp hatt omgangssyken osv. ville ikek spise noe særligt utenom frukt og sånt.

det eg fikk vite av legen var og la vær og gi melkeprodukter for det hjelper ikke på i det heletatt. tvert i mot.

etter at barnet har kastet opp. så ikke gi barnet mye vann og spesielt ikke is kaldt vann. tarmene har nettopp kvittet seg med maten (spyen) og jobber fortsatt en liten stund etter at de har spydd.

så det eg har gjort og fikk vite av legen var og gi han en skje med vann om gangen etter at han hadde kastet opp. for da kommer det ikke for mye inn på en gang. og øke etter hvert.

du kan også gi sånn ritz kjeks. de er salte og gode.

og du kan også prøve eplemost og farris blandet ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...