Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge gjelder denne "regelen"?? Når korter man inn på dagsoving, evt slutter, for å få bedre nattesøvn......og korter man gradvis ned eller slutter helt med dagsoving når tiden er inne?

Min 2,5 åring har begynt å våkne så tidlig på morgenen (eller mer natt). Han sover 1,5 timer på dagen og er veldig enkel å legge om kvelden klokka 19. Kan denne morgenfuglen bli mindre morgenfugl av kortere dagsoving eller ingen dagsoving??

Noen erfaringer??

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min eldste var ca 2,5 år da han sluttet å sove på dagen, men før det gjaldt regelen.... men det kan nok hende at han får sine 13-14 timer på natten, ogat det er nok. Det an hende du merker at han vil legge seg tidligere, og det er jo ikke så dumt :-))) Bare ikke fall for fristelsen å la ham sove litt i femtida, for da har du det gående :-) ... også kalt "power nap".

Lykke til!

Skrevet

Mine barn har gitt uttrykk for å ville slutte med dagsoving når de har vært vanskelige å legge på kvelden. Noen morgenfugler har jeg heldigvis aldri vært plaget med, så det vet jeg ikke.

Men det går jo an å prøve. Du vil nok merke fort om han sover lengre på morgenen dersom han ikke sover på dagen :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...