Attpåklatten :-)™ Skrevet 3. februar 2008 #1 Skrevet 3. februar 2008 under mensperioden? Har i alle år hatt meget kraftig blødning, men synes den nå topper alt jeg har opplevd. Er oppe 2-3 ganger hver natt og dusjer, skifter tampong og gjerne 2 bind av gangen! Er sjekket flere ganger og det er rett og slett tynne slimhinner i livmoren som gjør det. Har prøvd Ryllik-te i perioder og det hjelper litt, men skulle gjerne hatt noen gode råd om noen har noen. Det går med mengder tamponger og bind her i 2-3 døgn, for så og roe seg helt ned. Alternativet mitt er å bruke p-ring som er lavdosert med hormoner, og det har jeg egentlig ikke lyst til lenger. Men nå har jeg begynt å bruke det igjen for å prøve å dempe blødningene. Resultatet av disse kraftige blødningene er at formen er helt i kjelleren etter 3 dager med til dels høyt blodtap, hodepine og svimmelhet.....og trøtt trøtt trøtt.....Vanlig blodtap under en normal mensperiode er ca 2 dl, her snakker vi betydelig mye mer iflg legene.... Er blodgiver og er ikke i nærheten av den følelsen etter å ha tappet en halvliter blod hver tredje måned....
Gjest Skrevet 3. februar 2008 #2 Skrevet 3. februar 2008 Rekker opp hånden og sier jeg å.......Jeg skulle egentlig fjerne livmora nå etter at jeg fikk nr 4, men pga NY lege så nekter de å fjerne den likevel..For jeg er for UNG..Hjelper ikke at jeg har 4 barn Jeg må bruke store tena lady bind/bleier...Andre dagen må jeg bruke slike bind som en har etter en fødsel.Ikke mye gøy..For å si det rett ut, pga dette er jeg hjemmeværende.Jeg har sterke smerter og store blødninger.Kan ikke bruke hormoner fordi jeg ikke tåler det.Eneste aletrnativet er å fjerne livmoren og det nekter de meg nå...Først fikk jeg hormoner for å bli gravid og bli ferdig så nekter de meg det likevel...Hurra... Har brukt cyklocapron det hjelper godt mot blødningene, men jeg fikk sterkere smerter av det så slutta.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 3. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. februar 2008 Høres jo forferdelig ut at legen nekter deg denne operasjonen når du har så store plager!!! Hadde forlangt en anne lege var jeg deg......du har rett til å bytte vet du:-) Det er faktisk et handicap de dagene det står på som verst. Kan nesten ikke bevege seg utenfor døra og må alltid ha med tamponger og bind i bøttevis.....ikke spesielt morsomt.... Men kjøp deg Ryllik te, fås på helsekost og drikk litt hver dag. Det er med på å bygge opp slimhinnene i kroppen og hjelper. Problemet mitt er at jeg er så mye på farta at jeg ikke klarer å få i meg den dosen jeg kanskje burde og så går det i glemmeboken når alt er utenom perioden.....sukk....
Attpåklatten :-)™ Skrevet 3. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 3. februar 2008 Har du prøvd P-ring forresten? Jeg tåler heller ikke hormoner, som p-piller, hormonspiral etc, men denne tåler jeg faktisk overraskende bra. Det er nok fordi den er veldig lavdosert og virker lokalt iflg de som kan dette. Kanskje verdt et forsøk for å prøve å normalisere blødningene......
Gjest Skrevet 4. februar 2008 #5 Skrevet 4. februar 2008 Har ikke tort å prøve p-ring har blitt livredd altsom har med hormoner å gjøre...Skal snakke med en annen lege etterhvert,akkurat nå er vi ikke 100% sikkre på om vi har fått siste mann..Bare 99% siden han ikke sover på natta enda..Jeg får sterk migrene og kaster opp av hormoner..For å si det slik, trenger ikke prevensjon når jeg bruker det.Hehehe Men Ryllik te skal jeg prøve ja...Har ikke fått vite annet enn at alt ser bra ut jeg da...Den ene gangen jeg var der.
Urtete Skrevet 5. februar 2008 #6 Skrevet 5. februar 2008 Jeg sliter ikke med blødninger, men jeg sliter noe jæ"%#¤ et par uker før mensen starter. Kroppen eser som en bolledeig og psykisk forvandles jeg til en person jeg ikke liker. Kort-kort lunte og det meste er tungt og leit og vanskelig. Kjenner ikke igjen meg selv, og jobber HARDT for å ikke la det gå utover omgivelsene. Men nå tror jeg det er lys i tunnellen! Forrige uke var jeg hos homeopat og hun har klippetro på at homeopati kan hjelpe! Hurra!! Fikk noen fine små piller samt råd om å få i meg fettsyrer, så om et par måneder er jeg kanskje meg selv HELE TIDEN! :-) Hun påsto forøvrig at sånt er veldig vanlig - hærlighet hvis alle kvinner sliter sånn, så er det ikke rart at det er krig i verden altså....:-)))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå