Gjest Skrevet 3. februar 2008 #1 Skrevet 3. februar 2008 Er det noen som har litt peiling på dette ang. svangerskapspermisjon? Det jeg lurer på er om min man kan gå ut i permisjon rundt feb, mars-09. Jeg har termin 15.aug. Så det vil si at jeg får ca. 6-7 mnd hjemme med babyen. Min man har så lyst til å være hjemme med nr. 2 siden han ikke hadde mulighet med nr.1. Får han min lønn da eller hans egen? Har hørt at NAV ikke betaler ut over de som tjener over 400.000 og det gjør min mann. Noen som vet?
1 fjols i huset og ett på vei Skrevet 3. februar 2008 #2 Skrevet 3. februar 2008 Han kan gå ut i permisjon i februar eller mars. Han får beregnet permisjonspenger fra sin egen lønn, men dersom hans lønn overstiger 6G får han ikke for det overstigende beløpet.
Gjest Skrevet 3. februar 2008 #3 Skrevet 3. februar 2008 6G? hvor mye ligger det på? Evt. hvor tidlig kan han gå ut?
Monique72 Skrevet 3. februar 2008 #4 Skrevet 3. februar 2008 Men arbeidsgiveren hans vil kanskje utbetale det overskytende.... hvis han har en ok avtale på jobben da..
TussiLussi Skrevet 3. februar 2008 #5 Skrevet 3. februar 2008 Din mann kan gå ut i permisjon 6 uker etter fødsel - det er kun 3 uker før - og 6 uker etter som er forbeholdt mamman
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå