Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:-)

Jeg må bare spørre igjen jeg. Kan dere fortelle om deres erfaringer og veien frem til oppstart, så blir jeg glad:-)

Har fått første time på Riksen 11.2., det står ikke navn på lege, men bare at vi har fått time på KK IVF-poliklinikk. I et infoskriv som følger med står det at det vil bli samtale, gu og evt vurdering med tanke på narkose dersom det senere skulle bli aktuelt med operasjon. Dette skrivet er tydeligvis til alle pasienter som har time på gyn. pol.

Jeg har ikke gjennomført lap og regner med at jeg sikkert må det, men at dette vel også vil bli vurdert på denne undersøkelsen.. Har gått på Pergo denne syklusen for at de skulle se resultater på hvordan kroppen reagerer.. Har de siste året hatt stabile sykluser, men når jeg har brukt Pergo virker det som det har blitt skikkelig krøll, tror det var antydning til el-slim på dag 24!!, altså 1 uke senere enn vanlig.. GRRRR...

Oj, ble langt dette, men håper noen leser og kan fortelle:-) Har spurt om noe av det samme tidligere, men kjenner nervene er skikkelig på gang her nå, kun 1 uke igjen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei tuttelura! Jeg har ikke svar på noe av det du spør om, men jeg venter på svar fra riksen ang prøverør osv. Skal først ta Lap på Ullevål, men lurer så fælt på hvor lenge det tok fra dere ble henvist til Riksen til dere nå skal på forundersøkelse?

Takk for svar!

Skrevet

Heisann!

Henvisningen ble sendt i slutten av november/begynnelsen av desember. Rett før jul fikk vi brev om at de ville at jeg skulle gå en kur med Pergo og ta blodprøver osv. Når siste blodprøve var tatt skulle det gå 14 dager før jeg kontaktet dem. Jeg tok den blodprøven 11. januar og har nå fått time 11. februar, brevet om time fikk jeg torsdag 24.1. Så det har gått unna i svingene:-)

Masse masse lykke til! Vet du når du skal inn til lap??

Skrevet

Ringte Ullevål på fredag. (er litt utålmodig) De sa jeg skulle på forundersøkelse 4. mars. Vet ikke hvor lenge etter dette at Lap skal skje. Tror jeg må ringe for å høre nærmere. Har ikke fått brev enda. Jeg synes det er så lenge til. Er redd prøverørsprosessen på Riksen blir veldig forlenget. Tror prøverørpros. ikke blir vurdert før Lap er gjort. Tenker på dette hele tiden og går med hjertebank konstant. Huff!

Lykke lykke til til deg også!

Skrevet

Litt samme følelsen jeg har, når jeg ikke vet hva timen den 11. vil føre med seg.. Om dette er en forundersøkelse til lap eller om det er forundersøkelsen slik at vi kan starte uten å ha gjennomført lap osv. Riksen vil vel ha lap før de setter i gang, men jeg har litt "hormonproblemer", så håper liksom jeg slipper pga det.. Lov å håpe og drømme:-)

Vi får trøste oss med at vi ihvertfall er i gang og er i systemet:-)

Skrevet

Heiiii tuttelura.

Jeg er Riksenpasient. Har fått de samme brevene som deg, ja !!

Er kjempefornøyd med Riksen - de gir deg ikke falske forhåpninger men er reale, grundige og informative. Eneste jeg kan si kan være en ulempe er at du kan få mange leger gennom behandlingen - jeg synes det var litt rart i begynnelsen men det gikk helt greit.

Jeg startet med møte/samtale akkurat som du skal ha 11.2 før lap. Det gikk ca 1 mnd fra samtale til jeg hadde dato for lap/operasjon. Etter lap gikk det ca 5 uker til infomøte og igangsettingsmøte. På dette møtet får du info fra både sykepleier og laboratoriet om hva som skal skje i praksis - dette sammen med 2-3 andre prøverørspar og du har også en gynekoligisk undersøkelse og samtale med lege (samtale skal være sammen med mannen din). Mannen din må også levere sædprøve på morgenen denne dagen, da denne også skal tas med i vurdering videre.

Regn med litt ventetid etter at dere er ferdige med alle de innlende møtene og undersøkelsene. Plutselig er det litt kø, men plutselig kan det være 0 i ventetid. Kanskje opplever du at mensen ikke kommer til tross for tidligere stabile sykluser, det skjer med mange av oss. Det kan også forsinke litt....

Du finner en del info på www.rikshospitalet.no

Link til avdelingen er : http://www.rikshospitalet.no/portal/page/portal/no/forsiden/klinikkene/detaljer?p_doc_id=23361&p_dim_id=42727

Ønsker dere lykke til !!!!!

(jeg er i gang med 1.ICSI-forsøk - er nå på 6 rugedag)

Skrevet

Hei og takk for veldig nyttig info:-)

Så spennende dager du har foran deg, jeg krysser fingrene for at du om en ukes tid sitter med positiv test!!

Som jeg har skrevet har det gått veldig raskt fra henvisningen ble sendt, så skal tåle og vente litt til:-) skal både til Budapest og Barcelona i vår, så har noe å se frem til innimellom ventingen, og det tror jeg er bra:-)

Masse lykke til videre og det er hyggelig med oppdatering fra deg fremover:-) Jeg kommer sikkert til å ha flere spørsmål underveis!

Skrevet

jeg skal til samtale den 21 februar. her skal vi ha samtale med sykesøster og noen flere par. senere på dagen får vi samtale med lege. må ta DNA prøver før denne samtalen og en prøve i 3 syklusdag. veldig spent på om jeg kan starte etter denne samtalen. har menen noen par dager etterpå. hva skjer den dagen man får mensen? skal man ringe å si ifra og høre om time? Får man medisinene på forhånd?

har så mange spørsmål og klarer nesten ikke å vente. er du sykmeldt i rugetiden din?

Skrevet

sto i brevet at i våres tilfelle er ICSI metoden den riktige.

Skrevet

Her inne er det mange som er på forskjellige klinikker og sykehus, og av de som går på Riksen kan det være forskjellige behandlinger fra par til par. Alle disse spørsmålene er det lurt om du noterer ned og spør sykepleier/lege når du kommer. Du får alt du trenger av info der - resepter og startinfo får dere etter samtale og etter at dere har ringt inn 1 mens (eller annen dato avtalt med legen under legesamtalen/gyn undersøkelse)

Se også "svar på vanlige spørsmål" som du finner på Riksens hjemmesider over.

Du får ikke medisiner på forhånd. Du fpr beskjed om alt på samtalen, men notert deg gjerne spørsmål og ta med deg.

Lykke til !!!!

Ad. sykmelding - noen trenger sykmelding - andre ikke, jeg var sykmeldt de dagene som er std fra Riksen - dvs fra uttaksdag til og med dagen etter innsetting. Ta det som det kommer. mange reagerer forskjellig. Mange er litt "nede" psykisk" Jeg har klart meg bra og sprudler godt om dagen :-)

Skrevet

takk for et fint svar. har så mange spørsmål, klarer ikke å vente ;)

lykke til !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...