Gå til innhold

Hvem blander seg mest? Farmor eller Mormor??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hos oss er det min mor (altså mormor) som blander seg mest.. hehe.. mye mas å kjas om diverse...

Farmoren til gutten bor litt lenger unna.. så når vi treffer hu er det jo bare sånn kos.. mormor treffer vi flere ganger i uka.

Litt slitsomt innimellom.. selvom jeg vet at hun mener godt!

Eksempler på mas fra mormor :

*åå nå er han sulten ja

* Ja han er kald nå..

* Har du nok klær på han?

* Off nå er han varm

* Du må ha flere tepper

*bla bla bla bla bla :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Like lite mas begge veier i grunn...tror de stoler på at jeg klarer dette på egenhånd :-)

Skrevet

Ingen av dem blander seg. jeg kan spørre min mor om råd og farmor er totalt uengasjert. Skulle heller ønske hun hadde bladet seg. Tror jeg da.

Skrevet

Ikke så veldig mye mas fra noen, men min mor er verst. Det hun maser mest om er at eldste MÅ slutte med bleier nå (han er 3 år) Er redd han skal få forstoppelse og angst pga henne =/

Skrevet

hehe.. din mor høres ut som min..hehe.. samme greiene her..men eg svarer alltid rett fra leveren tilmin mor..:)

Skrevet

Det minner meg om at farmor faktisk sa noe sånn som "åh, han bruker fortsatt bleier?" da sønnen var 2 1/2...

Skrevet

begge, men mormoren på en måte som er nyttig for oss, farmoren på en mer slitsom måte.. maser og undergraver vår autoritet foran ungene ol.

Skrevet

Mormor, men på en veldig hyggelig måte:)

Skrevet

Her er det mormor (moren min) som blander seg mest. Hun bor langt unna så vi ser henne ikke så ofte, men har så og si daglig kontakt pr tlf.

Farmor bor like ved, men hun er ikke så ivrig.. hører knapt fra henne og hun spør ikke engang om hvordan snupp har det når hun er syk engang..

Skrevet

litt komplisert her hos oss da...

mormor bor litt langt unna, men kommer alltid med gode råd - men kan også være masete i.o.m. at hun "vet" best siden hun allerede har oppdratt 2 stk.

farmor bor 1/2 t unna, er egentlig lite engasjert, det kan f.eks. gå 2 uker mellom hver gang hun kommer og besøker oss (for det er sååå myyyee lettere for oss med en baby på 2mnd å komme ut til de), men når hun først ser lillegutt, ja, da har hun massssseeee gooddeee "tips", grrrr!!! for hun og har allerede oppdratt 2 stk og vet best!

Skrevet

Mormor som blander seg mest, men på en hyggelig måte. Farmor kommer av og til med ting hun også, men verken hun eller mormor er plagsomme.

Skrevet

Begge bryr seg, men ikke på en negativ måte..=)

Mormor viser det kanskje mer enn det farmor gjør, men vil tro det er naturlig i ett mor-datter forhold..

Skrevet

Mormor. Men det er naturlig nok siden ungene ikke har noen farmor.

Men det er ikke så ille egentlig, det eneste som irriterer meg er at hun legger seg oppi hvor lenge jeg skal amme. Jeg nevnte at det var litt vondt å amme nå fordi mini får tenner, og da fikk jeg beskjed om at kanskje det var på tide å slutte. Da jeg sa at jeg hadde tenkt til å amme så lenge som mulig, og helst til rundt 2 år, fikk jeg det rare blikket og litt sånn æææææsj. Mini er foreløpig bare 7 mnd da.

Skrevet

Mormor, men bare på en positiv måte. Farmor......hun bryr seg ikke.

Skrevet

Mormor, på en fryktelig slitsom måte!!!!!!!!!!!

Skrevet

Ingen av dem, jeg ga tidelig utrykk for at det var vi som bestemte og visste best om våre barn!

Skrevet

Ingen av dem, de er fullstendig klar over at det ikke godtas. og at jeg spør etter råd om det trengs. Godt å vite at de vet hvor landet ligger hehe:)

Skrevet

Begge to, men treffer min mor oftest og snakker mest med henne på telefonen. Men føles ikke så ille, da jeg greier å si i fra når jeg føler det blir litt i overkant (ikke at hun godtar det, da men). Men svigermor ringer eller tekster så og si aldri, men hun tar ikke fem flate øre for å si hva hun mener når vi først er på besøk eller de er her... og der i gården er jeg nok ikke like flink til å si fra...

Skrevet

Mamma ser barna så ofte at hun kjenner den så godt at vi stort sett er enige om når barna er trette, sultne, kalde osv, for vi kjenner tegnene begge to.

Svigermor bor langt unna og kommer like ofte med kommentarer når hun er på ferie her eller vi er der, men hun kjenner desverre ikke barna godt nok til å kjenne alle tegnene og kommer derfor ofte med feile påstander.

Skrevet

Min mor, men det er lite. Svigermor er klok og legger seg minimalt oppi. Spør henne ofte om råd, selv om vi ikke trenger det. Tror de fleste liker det.

Skrevet

Ingen av dem.. De har heldigvis tillit til at jeg klarer dette helt på egenhånd :)

Forøvrig hadde det ikke plaget meg om de hentydet hun var sulten, trøtt, kald, varm eller lignende. Jeg er så trygg på meg selv som mamma, at slike kommentarer ikke går inn som "å blande seg", men heller å bry seg om..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...