Anquor Skrevet 3. februar 2008 #1 Skrevet 3. februar 2008 Eg måtte begynde med MME så eg har ikkje fullamma til ho var 6 mnd. Eg begynte med graut når ho var 4 mnd og eg gir på toppen av det heile NAN og mat frå Nestle Eg har sjeldan gitt ho mat om natta fordi ho søv heile natta og eg vekker ho aldri for å gi ho heller. Snuppa legg seg klokka 8-9, men ho kunna sikkert lagt seg i 6-7 tida om det ikkje var for at vi søv til klokka er 10-11 om dagen. Men eg likar å sove lenge så då passar det for oss. Så nei eg gidd ikkje å skifte på rutinene for å få ei "bedre dags rytme" Eg har både BabyBjørn og Bæresjal men eg brukar Babybjørnen mest fordi snuppa likar bedre å sitte framover i den og den er lettare å ha på Så skyt meg! Papirbleier brukar eg forran tøybleier fordi det falt ikkje meg inn ein gong å tenke på å bruke tøybleier. +++++++ så skyt meg å kritiser meg for alt dokker vil. Men ein ting gjer eg rett og det er å elske dattra mi med heile mitt hjerte. Eg gjer alt eg kan for ho, og eg trur faktisk ho kjem til å overleve spebarnstida, kanskje til og med barndommen, sjølv om ho kjem til å få med seg nugatti på skiva på skule og kake på sin første bursdag ;p
Solbollatilmamma Skrevet 3. februar 2008 #2 Skrevet 3. februar 2008 Synes det er så dumt når det må listes opp alt man gjør "galt". Det meste jeg gjør er i god tro, noe har skyldtes uvitenhet, andre ting blir som de blir fordi ungene - eller vi voksne - ikke er a4, og ikke alt passer for alle. Jeg er en god mor, til tross for at jeg ikke alltid prioriterer de samme tingene som noen her inne - du og forresten, Stinemor til Matilde c",)
Anquor Skrevet 3. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. februar 2008 Ja men du skjønnar kva eg meiner? Er førstegangs og gjer ting i god tru på at ein gjer det rette og så kjem det innlegg som er så krasse at ein skulle tru at det var min feil at det døyr barn i afrika, og at vist jenta mi får ryggproblem når ho er 50 så er vel det og min feil, og får ho bleieutslett så er det min feil, og at eg må vere ei veldig lat mor om eg ikkje lagar eigen middag til ho, eg har til og med satt i stikkpilla feil vei så då bærer eg ho feil, og legg ho feil, kler ho feil, matar ho feil...alt er no feil....
brummemamma- Skrevet 3. februar 2008 #4 Skrevet 3. februar 2008 Skjønner deg godt Stinemor ! Jeg og er dårlig mor - jeg ammer bare litt, hadde ikke nok melk fra begynnelsen av og har ikke sittet oppe med pumpen i timesvis eller holdt ut skrik fra fortvilt og sulten baby i timer for å øke produksjon ved å la han suge på tomt bryst. Så blir han kriminell eller får ad/hd er det nok min feil. Vi har latt foreldrene våre passe han noen timer selv om han bare er syv uker- så han får garantert seperasjponsangst og problemer med å knytte nære forbindelser. Vi har prøvd babybjørn og lar han sitte i liggestol for baby - så ryggproblemer må vi og svare for... dessuten- er det regn og ekkelt ute går vi av og til på kafe fremfor alnge trilletur...fy for skam
Solbollatilmamma Skrevet 3. februar 2008 #5 Skrevet 3. februar 2008 Skjønner selvfølgelig hva du mener. Altfor mange har inne har altfor sterke meninger om andres gjøren og laden, er ikke verre.
Dille og knærtn Skrevet 3. februar 2008 #6 Skrevet 3. februar 2008 Skjønner så absolutt hva du mener ja.. Føler det slik jeg også. Men alt gjør jeg i den tro at det er det beste for barnet mitt slik sikkert alle andre gjør, kan vi kalles dårlige mødre da??
oblix Skrevet 3. februar 2008 #7 Skrevet 3. februar 2008 Du er kjempeflink:) Stå på og gjør hva du vil, jeg dømmer ingen:)
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 3. februar 2008 #8 Skrevet 3. februar 2008 skjønner hva du mener HI... Jeg opplever deg slik med familien rundt meg... De skal hele tiden påpeke ting som jeg "gjør feil" i deres øyne... ammer for sjeldent/ammer for ofte gir grøt for sent (han er jo snart 4 mnd, skulle jo helst ha begynt med 2 grøtmåltider allerde=) hehe... bader ikke hver kveld bruker vippestol bæresjal alle disse tingene mener de er FEIL:=) osv osv... lista er lang... men jeg DRITER I DET! Du kjenner barnet DITT best og vet hva som fungerer BEST for deg:) Det er DU som bestemmer:=)) lykke til;)
mammatilTHEODOR:) Skrevet 3. februar 2008 #9 Skrevet 3. februar 2008 haha:D Beste innlegget jeg har lest på leeeenge!) er helt enig med deg! Kan forsåvidt også si at den lista også stemmer ganske godt med meg:P
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #10 Skrevet 3. februar 2008 Jeg er nok en enda verre mor for jeg ammet bare 2 mnd, huff å fy. Vel mener alle må gjøre sine vurderinger for hva som passer seg og sitt barn. De aller fleste vil barna sitt beste. En søker info om ulike alternativ og gjør vurderinger på grunnlag av det. Vet ikke hvorfor enkelte blir hysteriske men en må tro på egen evne og ta velbegrunnede valg. Se ikke bort fra at mye av det som har vært absolutte sannheter idag ikkje gjelder om noen år. Det viktigste for barnet er å vose opp i en familie som fungerer og er harmonisk. Traumer fra barndommen kan gi langvarige og svært skadlige bivirkninger i et livsperspektiv. T.d svært opprivende og vansklige skilsmisser. Sier ikke det er galt å skille seg men prøv å gjør det mest mulig skånsomt for barna. Jeg har jobbet med mange ungdommer som lider pga av ulike hendelser i tidlig barndom. Tenker at det i et slikt perspektiv er totalt meningsløst å snakke om amming i 2 år eller 2mnd.
Anquor Skrevet 3. februar 2008 Forfatter #11 Skrevet 3. februar 2008 kjekt å høyre at der er andre "fele mødre" der ute høyrer så lite frå dei som gjer det på den "vanlege måten" for eg trudde dei fleste brukte papirbleier, og gav NAN, brukte BabyBjørn forran Bæresjal og så bortetter. Heilt til eg kom inn hit på DIB. På barselgruppa mi er det mange som gjer det som meg, men her inne så verkar det som om det er så mange "bedre" mødre som gjer ting for barna sine bedre enn det vi "andre" gjer.
Gjest Skrevet 3. februar 2008 #12 Skrevet 3. februar 2008 Eneste jeg reagerer på er nan og nestle, når det finnes så mange andre bra alternativer. Men så bærer jeg et intenst hat mot nestle da:p Ellers er jeg enig i det du sier, men jeg tror alle (iberegnet deg og meg) er flinke til å dømme andre.. dessverre.
Gjest MMJ Skrevet 3. februar 2008 #15 Skrevet 3. februar 2008 WHAT? Hva var det for et innlegg... åhhrrrr... nå brukte jeg "tid" på å lese bare piss...
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #16 Skrevet 3. februar 2008 Er ikke noe å skryte av at du sluttet å amme barnet ditt så tidlig H.I. Det tyder jo bare på at du innerst inne vil rettferdiggjøre det for deg selv.. Men de vokser jo opp på mme også...
Anquor Skrevet 3. februar 2008 Forfatter #17 Skrevet 3. februar 2008 slutta no ikkje å amme med vilje.....ville amme men måtte gi tapt etter en måned med kamp og skriking..så etter en måed med null søvn så begynte vi med MME....det eg meinar er at enn blir no uglesett sjølv om enn ikkje hadde noko anna valg..... og når enn gir "tapt" og begynner med MME så er merket også feil...
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 3. februar 2008 #18 Skrevet 3. februar 2008 Hei stinemor=) måtte inn å se om det var den "riktige" stinemor,hehe=) er nok noen som ikke liker alt man gjør, unasett hva man nå gjør=) selv har jeg bare gitt min gutt mme fra han var født, du skal tro det er mange som har sotte øynene på meg når jeg har dratt fram flaska i stede for puppen, men vet du, det driter jeg loddrett i!=) mitt barn,og mine avgjørelser så lenge han ikke er gammel nok til å skjønne hva som er best for ham selv!=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå