Gå til innhold

Blir det bedre etter hvert...??

Anbefalte innlegg

Skrevet

i dag er det 13 dager siden fødselen, og jeg syns ærlig talt ikke det er så kjekt å være mamma.. hadde gledet meg så veldig, men dette syns jeg ikke at jeg takler særlig godt! I dag har vesla skreket i mange timer, hun bare roter ved brystet, svelger masse luft, og får mer vondt i magen. Vet ikke hva jeg skal gjøre! Føler meg bare så utrolig mislykket....

Blir det bedre etter hvert???...

*sliten*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det blir bedre- stresset som bare det de første mnd men nå er det bedre..

hun rotet oxo veldig med puppen og fikk det ikke helt til. drakk ikke ordentlig før ho var en mnd. :-/

'

ho hadde oxo kolikk og var hos osteopat og så ble det MYE bedre

Skrevet

Den første tia er ikke spøk. Man er drit sliten av svangerskap og fødsel, så begynner livet som mamma og pappa. Den søte lille er på sitt aller søteste når den sover:-) Mamman må finne ut hva hun kan spise og ikke spise, jobbe intenst sammen med den lille for å få til amming, kos, stell søvn osv osv.. Å så har man de store forventingene til å kjenne den velkjente forelskelsen til sitt eget barn, morskjærlighet fra tærne og opp osv osv.. Og kanskje man ikke kjenner den... og mest av alt bare vil sove... Det er klart man er kjempe stolt og glad i babyen sin! men det skulle jo være så stort og altoverskyggende.. osv osv...

Jeg tror at det du kjenner er helt normalt, og at det blir bedre etterhvert! Du har levd hele ditt liv for deg selv og stort sett bare hatt ansvare for deg selv, og plustelig så dukker det opp en liten forsvarsløs kropp som du har det hele og fulle ansvaret for.... og for et ansvar!!!!!

Tillat deg å kjenne på alle disse følelsene, og avslutt med å tenke at du er god nok og vel så det!! Prøv å gi den lille litt kokt lunka vann, kan hjelpe henne å få rapa! En eller to teskjeer gjor underverker for Selma! og nå elsker hun vann! Hs sa at vi også kunne gi litt camillete til babyen, funka det også! Gikk til kiropraktor, og det gjor underverker!! Lykke til og husk at du er denbeste for din baby!!!!!

Skrevet

Ja, det blir absolutt bedre, kan nesten garantere det! Ta kontakt med helsestasjon om du ikke alt har gjort det, er mitt råd. Jr her hadde magetrøbbel i starten, så jeg fikk gjennomgått mitt kosthold, og da jeg kuttet ut kullsyreholdige drikker, løk, epler og div andre matvarer, forsvant problemet!

Lykke til, du har mye å se frem til:)

Skrevet

Ja, det blir bedre! Det er en stor omveltning å få barn, hele det gamle livet ditt er borte og man er drit sliten og har mangel på søvn, i tillegg forventes det at man skal være så overlykkelig. Fikk en slags fødselsdepresjon jeg, og har flere ganger tenkt at jeg ikke passer til å være mor fodi jeg blir så fort sliten og irritert. Men man venner seg sakte men sikkert til tilværelsen. De gangene jeg var (og er) dritsliten av ungen tenker jeg febrilsk på hvor heldig jeg er som har fått en unge og hvor synd det er på de som ikke kan få barn.. Og det hjelper!

Masse lykke til videre, de første månedene er slitsomme men jeg garanterer deg at det blir bedre. Og morsfølelsen kommer snikende, man må bare få litt overskudd først og bli kjent med babyen.

Skrevet

Med mye luft i magen og magesmerter vil jeg anbefale og kutte ut sterkt kryddret mat, løk, brus (kullsyre) sjokolade, nøtter og annet et barn kan få vondt i magen av. Det høres kanskje mye ut men er vært d i masse vis. Kjempe bra at du ammer. unger som ammer har 30 mindre allergi og astma ;)

Skrevet

Ja, det blir bedre. Den første tiden er ganske tung, men du vil gradvis merke at ting går seg til. De første 6 ukene var litt unntakstilstand da vi fikk nr 1 ( litt bedre med nr to heldigvis), jeg strevde mye med amming og hun hadde mye vondt i magen. Etterhvert går ammingen seg til og babyen begynner å få et sove - spise-mønster som er til å leve med. Rundt 3 mnd løsner det som regel for de fleste og man begynner å kose seg med babyen, det verste er gjerne over med amming hver time og nattevåk. Mitt råd til deg: ta livet med ro. Innstill deg på at denne tiden er tøff og det er sånn for de fleste. Bruk tiden hjemme i sofaen med babyen og bli kjent, jobb med ammingen og vær ikke redd for å spørre om hjelp på helsestasjonen hvis de ikke går seg til. Be mannen din og familien støtte deg slik at du får slappet litt av også.

Ofte har man helt andre forventninger og opplever en liten depresjon når livet med baby ikke blir slik man hadde trodd. Det er helt normalt. Det er normalt at man føler at man ikke mestrer situasjonen. Men det går seg til!!

Lykke til!!!

Skrevet

Skal gi deg et råd til; ikke stress med å komme deg ut med babyen ørten ganger i uka på trilletur og på kafeer slik man ser i blader etc at "alle" gjør hvis du synes det er stress, bare vær hjemme med babyen hvis det er det du vil og dra og handle etc uten babyen. Babyer har det best hjemme, og de får en stressende nok hverdag når de begynner i barnehage etc.

Skrevet

Ja, det blir bedre. Lover. :-)

Skrevet

tusen takk for alle trøstende svar!

Skrevet

Dette går seg til! Føler du at det blir mye stress med amminga, går det jo ann å gi en flaske i ny og ne. Da får du ett barn som blir mer mett og fornøyd slik at du også kan hente deg litt inn innimellom.Det sies at det er "Viktigere å mamme enn å amme", det må ikke føles som noe nederlag hvis man ikke får det til/orker, selv om mange nå sikkert blitt litt sint på meg. Vi er jo så forskjellig skapt, vet dette av egen erfaring, fikk ikke til amming på nr.1 og 2, men fikk til 3 mnd. med nr.3. Har den lille i tillegg luftsmerter/kolikk gjør ikke akkurat det saken noe bedre. Skulle ikke det gi seg, ta kontakt med kiropraktor, de har hjulpet mange, deriblant 2 av mine barn.

Skrevet

Signerer alle svarene du har fått. Selv trodde jeg det var noe galt med meg i starten, siden jeg var så fryktelig sliten. Hadde nesten dårlig samvittighet for det. Ingen hadde fortalt meg at det var sånn den første tiden. Men så gikk jeg inn her og leste, og da skjønte jeg hvor normalt det var. Og ja - det blir faktisk mye bedre. Min er snart seks måneder, og det hender fortsatt at jeg blir sliten, men ikke på langt nær sånn som de første tre månedene, for ikke å snakke om de første seks ukene.

Skrevet

Kjenner meg igjen her jeg også.

Det kommer helt sikkert til å bli bedre.

Kan sies at de første 3 mnd kan være litt tøffe med innkjøring av rutiner, finne rytmen og bli kjent .

Dette er helt normalt.

Men jeg vil råde deg til å dra til kiropraktor først som sist om det virker som hun har luft/fordøyelsesplager.

Kan hende det meste ordner seg med en gang da:o)

Irriterer meg at vi ikke ble rådet til å dra tidligere, men ikke fikk vite om muligheten skikkelig før hun var 2 mnd.

men det fungerte kjempe bra iallefall.

Lykke til, skal se det ordner seg:o))

Skrevet

JA! Det blir så innmari mye bedre! Ser du har fått mange kloke, gode svar her! Må si meg helt enig i at de første ukene var utrolig slitsomme - trøtt og vanskelig med amming - min slet også mye med luft i magen og vi var til to behandlinger med fotsoneterapi. Da ble det mye bedre! Virkelig verdt å prøve! Jo før jo heller...:)Du er absolutt ikke mislykket! Men jeg husker så godt noe av den følelsen du sikkert sitter med - jeg følte også at jeg ikke fikk det til i starten og tenkte at "dette blir aldri bedre!" Men det har det blitt!!! Rart å tenke på her jeg sitter nå - for nå føles et så lenge siden - selv om det faktisk ikke er mer enn et par mnd siden...Hold ut! Prøv å "samle sammen" litt søvn hvis du har muligheter til å få litt avlastning og søk hjelp om magevonten til den lille fortsetter! Lykke til!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...