Gå til innhold

Lus!! :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Æsj! Fant en del lus i håret til minstemann i dag og EN i mitt!!

Hvordan er rutinene nå igjen? Hadde heldigvis en pakke med kur stående i alle tilfelle. Kuren er vi ferdig med.

Ellers har jeg tatt av alt sengetøy, kasta alle ytterklær ut i kuldegradene. Der får de bli til i morgen. Alle brukte klær til vask. Alle luer og hårbånd til vask, vognposen til vask, børster er vasket

Noe mer? Må en vaske dyner og puter også? Hva med madrassene?

Skikkelig stress dette her altså.... og er selvsagt hjemme alene. Er alltid det når noe skjer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si ifra til dere dere omgås selvsagt..ellers så har du nok fått med deg det meste ja..

Skrevet

Ville nok hivd ut puter og dyner også, om dere har noen andre å bruke forløpig?

Har du gredd gjennom håret etter kuren? (Husker ikke hvilken dag dette skulle gjøres på jeg..)

Gi beskjed til barnehage/barselgruppe og andre dere har vært sammen med.

Og husk, dette er ingenting å være flau over, lus er IKKE pga urenslighet eller noe som man trodde før i tiden. Dere er bare smittet av noen andre, så ikke vær redd for å si det til folk.

Skrevet

Takk for svar. Skal si fra i barnehagen i morgen ja. Jobber i barnehage selv, og sier ifra der også. Men tror det kommer fra hans bhg, siden det virker som han har hatt det lengst.

Har ringt til de vi har vert sammen med siste uka ellers. Bruker kammen hver helg om vinteren.

Har ikke flere dyner så har ett problem der.........

Har gredd etter kuren, og kuren skal gjentas om 8-10 dager. Men skal gre håret ett par ganger i mellomtiden.

Om noen kan komme på mer som bør gjøres så gi beskjed

Skrevet

Dytter... Er det noe mer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...