Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #1 Skrevet 3. februar 2008 Jeg har prøvd å pumpe meg tre ganger i løpet av siste uka. Får ikke ut mer enn 15-20 ml. Da holder jeg på minst en halvtime.. Bruker Avent ISIS manuelle brystpumpe. Er det noen andre som har erfaring med denne, eller tips om andre pumper som fungerer bedre?
yret Skrevet 3. februar 2008 #2 Skrevet 3. februar 2008 Litt på siden av det du spør om, men er du sikker på at du får igang utdrivningsrefleksen din? Det er mange som sliter med det under pumping, meg selv inkludert, og da kommer det sjelden mer enn 15-20 ml. Hvis det er der problemet ligger, kan du få resept på Syntocinon nesespray hos legen. Den er til god hjelp for mange.
En til! Skrevet 3. februar 2008 #3 Skrevet 3. februar 2008 Spør om du kan får prøve/låne elektrisk pumpe på helsestasjonen! Jeg kan ikke amme for tiden og har fått låne pumpe der, gratis. Funker mye bedre for meg enn med manuell. Men spør om å få prøve den der først for å se om den funker, for den er litt tung å drasse på... :-) Viktig at du ikke følger med på hvor mye som kommer ut, det kan stresse deg og påvirke melkemengden. Prøv å slappe av, lese et blad etc. Og sitt lett foroverbøyd når du pumper, hvis du klarer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå