Gå til innhold

Omgangssyke, er dette normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun startet og kaste opp fredag kveld og kastet opp til kl 24.00 i går kveld.

Hun har diare nå og litt feber. Hun er veldig slapp og har ligget i sengen sin siden frdag, når hun prøver å gå så detter hun bare sammen. Er det normalt? Hun vil ikke ha noe å spise, drikker lite også men har våte bleier enda... Aldri sett henne så syk. 2 år er hun

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis hun har ligget siden fredag og ikke klarer å stå oppreist så ring legevakta...! Dehydrering kan være kjempeskummelt da de er så små.

Skrevet

Har ei jente på 3 år, men hun er oppegående når hu har omgangssyken.

Hadde tatt en telefon til legevakten jeg for en skjekk.

Lykke til og god bedring til jenta di :o)

Skrevet

Ring legevakten du, hun kan være dehydrert. Det er skummelt. Så ring med en gang du.

Skrevet

har ringt mange ganger,de sier at så lenge hun har våte bleier og vi får kontakt m henne er det ok. var visst lang kø der nede sa hun, føler ikke de tar meg helt seriøst, hun klarer ikke stå men det kan jeg huske ikke jeg heller orket når jeg hadde ibfluensa. kanskje hun har det?

Skrevet

Ringte legevakten i dag jeg også, fikk også beskjed om lang kø. Så fikk heller ta de med til legen i morgen. Kanskje du skal gjøre det du også da? Fikk også beskjed om at de skulle prioritere barn på legekontoret, så jeg ikke trengte å ringe. Bare troppe opp med barna (har 2 stk med feber og stygg hoste)

Det at hun ikke klarer å gå er nok sikkert fordi hun er så utmattet pga sykdommen. Men jeg hadde uansett tatt henne med til legen i morgen jeg da.

Skrevet

Enig med Didrik, ring fastlegen i morgen:-) Håper ellers minstejenta er kolikkfri, og at hverdagen er lysere...

Stor klem fra

Skrevet

At hun ikke klarer å stå kan være at hun er svimmel og utmattet. Det er ikke helt normalt, men så lenge hun har våte bleier er hun ikke dehydrert. Så lenge du får kontakt med henne, hun snakker, ler, gråter er det ikke farlig.

Om de blir dehydrerte vil de ikke ha våte bleier, for kroppen vil holde på så masse væske som mulig. Dessuten blir ofte den lille urinen som kommer veldig gul og konsentrert, gjerne med stram lukt.

Om du har vært i kontakt med legevakten, og de sier det ikke er farlig får du følge magefølelsen din! Om du mener hun bør til legevakten må du ikke gi deg. Ofte er mammas magefølelse bedre en noe legevakt.

Ta en hudfold på mangen, hold den i 5-6 sekuner og slipp. Siger den sakte ned så er hun i ferd med å bli dehydrert, går den relativt fort tilbake er det ikke væskemangel. Da er det nok andre grunner til at hun ikke vil gå. Kanskje hun er svimmel (pga sykdommen og feber) slik at hun synes det er ekkelt å gå rett og slett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...