Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #1 Skrevet 3. februar 2008 Denne ventetiden er virkelig lang altså :-) Og det er jo hele tiden spørsmål om hva man gleder seg til når man er ferdig. Men er det noe vi kan trøste oss med nå? Er det noen ting vi burde nyte nå som vi kommer til å savne når vi er ferdig?Tiden går kanskje litt fortere hvis vi vet ting vi burde sette pris på nå.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #2 Skrevet 3. februar 2008 Dette er siste tiden du "har for deg selv". Senere er det alltid noen som "krever deg" på en eller annen måte... Det er jo selvsagt mye kos med det, men litt slitsomt også til tilder. Husker av og til med lengsel tilbake på søndager man kunne sove halve dagen, sløve i sofaen med en bok, og egentlig ikke gjøre noen ting - i et helt rolig tempo som man bestemte helt selv....
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #3 Skrevet 3. februar 2008 Det å kunne gå på butikken uten å ha med en baby,vogn,stelleveske og gjøre det mellom ammingene og bleieskiftene. Ta en dusj når du har lyst og ikke ha en unge som akkurat da finner ut at den er sulten. Kose med maven og sparkene inni den, det blir du som regel til å savne etter en stund. Jeg syns det er deilig å kjenne på de nå andre gangen og nyter akkurat det. Og vil at ungen skal holde seg der inne helt til termin for det er lettere nå med nr.1 som liker å være like mye med pappa som meg. En ny baby trenger mamma nesten hele tiden.
Kystrøya Skrevet 3. februar 2008 #4 Skrevet 3. februar 2008 Åååå, det er mange gleder med det å få barn, uendelige gleder Men det er også mye man plutselig ikke får tid til når det er kommet en ny sjef i huset Å få sove hele natten og lenge på morgenen, å få dusje ifred og så lenge du vil, å få spise middag i ro og mak (av en el annen grunn våknet alltid vår lillemor når vi skulle sette oss ved middagsbordet). Å kunne gå ut døra spontant. Når man har en liten baby må det ofte mer planlegging til, og ofte skjer det noe akkurat idet du skal til å gå (bæsjing, mat el). Mange slike hverdagslige ting =)
Phantom´ Skrevet 3. februar 2008 #5 Skrevet 3. februar 2008 SOVE en hel natt og så lenge man vil utover formiddagen Spontant ta en tur til en venn gå på kino Gå på restaurant å kunne nyte et helt måltid (ikke mac Donald) Gå på kafe med venninner Sitte så lenge du vil på do uten at noen dundrer på døra Dusje i fred Ha sex uten å være musestille i frykt for å vekke onga Besøke folk som ikke har barn (det ble det brått slutt med hos oss da barna grodde til) Lese hele avisa Lese gode bøker
♥Tullerusk♥ Skrevet 3. februar 2008 #6 Skrevet 3. februar 2008 Prøver å kose og ha kvalitets tid sammen med gutten vi har fra før...Men blir fort sliten så ikke lett...=o/ Og slappe mest mulig av og prøve å sove om natta...=o) og kanskje litt ettermiddagslur...hehe
grolla Skrevet 3. februar 2008 #7 Skrevet 3. februar 2008 Rart du nevner det. I dag satte jeg meg ned med gutten min på snart seks år...ble så nostalgisk. Sa at denne tiden her er den siste tiden bare vi to har sammen, snart så kommer en annen som kommer til å ta mye tid og plass. Han synes nok også det var vemodig, selv om vi gleder oss. Har tittet gjennom baby-album og snufset litt over hvor fort tiden har gått. Så selv om det er slitsomt om dagen, er han stort sett hjemme fra barnehagen så vi kan krangle og kose oss om hverandre hele dagen! Men overgangen fra barnløs til med barn er nok større. Nyt rolige måltider, kos i sengen om morgenen, en spasertur sammen om kvelden, kino og restaurantbesøk. Prate uforstyrret sammen, ikke minst.
Gjest Skrevet 3. februar 2008 #8 Skrevet 3. februar 2008 Laaaaange alenedusjer/badekar med ansiktsmasker, peeling, neglelakkering, det synes jeg man bør nyte nå! Med liten baby blir det ofte å løpe inn i dusjen, hurtigvask av hår og kropp og så ut igjen.. Egentlig alt man kan bruke lang tid på for seg selv, bør man gjøre nå. Hva med en koselig tur ut og spise? Eller å bruke god tid på et kjøpesenter, uten å tenke på ammetider, bleieskift, og alle babyting.. Tenk over hva du liker å gjøre "alene" og bruke god tid på. Det er sikkert mer enn du tenker på akkurat nå.
lilleluna7 Skrevet 3. februar 2008 #9 Skrevet 3. februar 2008 Deler det samme som er nevnt i innleggene ovenfor og legger til at livet ALDRI blir det samme som før du fikk barn. Uansett, når barna blir selvgående går tankene til de og du lurer på hvor de er, hva de gjør på, om de kommer hjem til avtalt tid osv. Klart at de første årene krever merav deg når det gjelder søvn og tid til deg selv generelt. Men nå når jeg venter nr. tre og barna som jeg har fra før er snart 14 og 16 år gamle, går tankene tilbake til da de var små og til tiden FØR jeg fikk de. Jeg klarer nesten ikke å forestille meg hva jeg bedrev tiden og tankene mine med da... Så nyt tiden du har frem til du blir mamma. Den er helt spesiell og kommer aldri igjen. Skriv ned tanker og filosoferinger du har. De er artige å lese igjen når det har gått noen år :-) Lykke til !
*Hufsa-mamma* Skrevet 3. februar 2008 #10 Skrevet 3. februar 2008 Jeg husker egentlig ikke hva jeg brukte å gjøre før jeg fikk barn jeg...tenker alt hva jeg gjør nå...men sånn ca mye lettere!! men det vi nå er flinke til er å levere ungene til besteforedrene så vi kan se en film sammen på kvelden for så å sove lenge dagen etter..hvertfall til kl 8-9 da...så kan vi la være å stå opp å bare ligge å små snakke og kose.... for DET blir liksom ikke helt det samme med barn som skal ha sitt....så ligger vi til vi ikke orker lenger eller plutselig finner ut at vi skal finne på noe de siste 2 timene før ungene kommer hjem!! vi prøver og organiserer tid til å være kjærester!
apr 07,apr 08 ,Okt 10,prøver Skrevet 5. februar 2008 #11 Skrevet 5. februar 2008 sov, sov og sov og dra deg i sengen!!jeg har ei snuppe på 10 mnd. og her er det opp hver dag kl 07. full fart hele dagen og kun nå 2 soveøkter på 30-45 min. er det noe som alltid mangler er det søvn!! og ja self være kjærster. dra ut på kino osv uten å bekymre seg for barnevakt ol. vi har egentlig ingen som kan være barnevakt og derfor blir det lite tid til å være kjærster. men tiden fra martine legger seg kl 19.00 til jeg segner om i sengen rundt 21.30(er jo gravid i 29 uke så TRØTT tRØTT) er hellig for oss. da tar vi oss tid til å prate og bare slappe av. jeg insisterer på at alt husarbeid er gjordt til kl 19.00. noe som også ikke tiden strekker til lengre er å stå i 1 time på badet og bare kose seg. nå er det svisj svisj dusj og tannpuss pluss kanskje litt sminke 1 av dagene i uka om man rekker. men skal jo sies at vi har 2 hunder også da.som tar tid
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 5. februar 2008 #12 Skrevet 5. februar 2008 Tiden dere har for dere selv!!!! NYT DET IMENST DU/DERE KAN;-)
Caramell, 3-barns mamma! Skrevet 5. februar 2008 #13 Skrevet 5. februar 2008 TID er et stikkord... og FRIHET! Dise to tingene får du et helt annet forhold til etter at du har fått barn... Jeg har heller ikke energi til å prioritere megselv og mitt lenger, men satser på å ta igjen det tapte når barna blir litt større, og kroppen har funnet sitt rette energinivå igjen.. Tiden da barna er små går fort, og kommer aldri igjen, så jeg nyter det! MEn det er klart; venter når min nr.3 , som for øvrig er helt på rappen etter de to første, så jeg gleder meg til å bli herre i egen bolig igjen.. (les; kropp..)..
2+1=gøy* Skrevet 5. februar 2008 #14 Skrevet 5. februar 2008 Bare det å kunne være alene i fred og gjøre det du vil om det er å ligge på sofaen eller hva som helst. Og nyt at babyen din er så tett deg som den aldri kommer til å være igjen. Det tenkte jeg litt på den kvelden før vi dro på sykehuset, at dette er så spesiell tid når du har babyen i magen og kjenner ethvert spark den gjør. Dere kommer aldri til å bli så tett igjen. Nyt at du slipper å gå og bære på en skrikende baby mens du selv er utslitt og trøtt Lykke til med ventetiden. Jeg er i mitt tredje svangerskap og nyter veldig å være gravid og kjenne på alle bevegelsene inni magen. Jeg gleder meg selvsag til den kommer ut, men samtidig nyter jeg den roheten vi har i huset nå, vet at det blir til tider slitsomt etterpå.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2008 #15 Skrevet 5. februar 2008 Er førstegangs jeg, men har så mange svangerskapsplager og ingen ting av det jeg kunne gjøre før kan jeg gjøre nå, så da satser jeg på at selv om det selvsagt blir slitsomt med en liten en i huset, så kan jeg jo faktisk røre meg fritt og ikke være "fange" av svangerskapet. Bebisen satser jeg på at vi faktisk kan ta med seg litt rundt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå