Mamma til tre søte Skrevet 3. februar 2008 #1 Skrevet 3. februar 2008 men for å være med der må jeg bli tatt ut på laget, og hos oss er det så mange spreke jenter. har dere noen tips til hvordan jeg skal komme meg i form? Er nokså godt trent nå, men trener nesten bare styrke og yoga, så kondisen min er neppe 100%........ Noen gode råd til hvordan man skal komme seg i løpeform uten å løpe MYE. Jeg er nemlig "allergisk" mot å dra på løpetur................... ;-)
Gulosten™ Skrevet 3. februar 2008 #2 Skrevet 3. februar 2008 Du kan svømme også. Er du medlem på SATS eller Elixia? Finnes en del timer man kan gå på, bl.a Aerobic, noe som heter Total (hvis ikke du er redd for litt hopp-og trinnkombinasjoner... Men, løping av og til er absolutt et must!
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 3. februar 2008 #3 Skrevet 3. februar 2008 ehm, hvorfor vil du løpe stafetten om du ikke liker å løpe? *klør seg i hodet* det eneste som gjør at du kommer i løpeform er løping. det er sånn at kroppen mestrer det den gjør mye, feks sykling også blir ikke kondisen eller bena noe flinkere til å løpe.
Mamma til tre søte Skrevet 3. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 3. februar 2008 hehe.... jeg er et konkurransemenneske...og holmenkollstafetten er det eneste man kan konkurrere i der jeg jobber. Med andre ord "må" jeg begynne å løpe snart. det er bare to problemer, at jeg har aldri vært noen løper, og at jeg hater å være dårligst (noe jeg er nå. Kan man komme seg noe som helst vei på bare noen få måneder? Hvordan bør man i såfall trene for å få maks utbytte og minst mulig løping...?
Mamma til tre søte Skrevet 3. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 3. februar 2008 Jeg trener en del step, så hopp og trinn er jeg flink på... Tenkte å trappe opp den typen trening samtidig som jeg begynner å løpe LITT. Men for å gjøre løpingen mest mulig effektiv så vil jeg helst ha noen tips fra noen som har erfaring. Er det intervalltrening som er best for å få opp dampen på løpinga og kondisen? Kan jeg f.eks. kutte ut å løpe langløping og istedenfor trene KUN 4*4 intervaller i løping kombinert med step og andre fitness-timer i sal? + litt styrketrening/yoga, men mindre enn nå....? Og evt. slanke meg litt samtidig for å bli lettere.... Eller MÅ man ha mengdetrening i form av løping?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå