Gå til innhold

Vondt i halebeinet...


to guttegull

Anbefalte innlegg

..kjenner det spesielt godt når jeg setter meg og reiser meg opp igjen. Skikkelig ømt! Kan dette ha noe med svangerskapet og gjøre? Har ingen erfaring med bekkenondter, men dette kjennes vel ikke baki der?? Kan ikke huske å ha slått meg, eller skadet meg på noen måte.. Noen som eventuelt kjenner igjen noe lignende? Jeg passerer straks til 13. uke

 

Takknemlig for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg fikk veldig vondt i halebeinet og litt nedover mot venstre side, når jeg var i uke 18, hadde veldig vondt i 2-3 dager, men så ga det seg. Så kan være bekkenet, eller så kan det være at du bare er sliten i ryggen. Eller at noe bare ligger litt i klem. Til meg gikk det i allefall over igjen.

 

Håper du finner ut av det du også:)

Lykke til

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff! Jeg håpet ingen skulle nevne bekkenløsning! Trodde smertene var lokalisert til andre deler av bekkenet da.. Hadde et veldig fint svangeskap sist, og håpet på det denne gangen også. Jeg får snakke med legen min ja..

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skadet halebeinet en gang som barn, og under en av mine fødsler ble det et brudd. Har derfor fra tid til annen vondt i halebeinet - spesielt hvis jeg blir sittende en stund. Må ofte opp og røre på meg. Har vært verre under dette svangerskapet, og har smerter omtrent hver dag, men det varierer. Har blitt flink med å ikke sitte på rompa for lenge. Vanligvis pleier jeg å gå til osteopat når jeg får de helt store plagene, men osteopaten vil helst ikke behandle gravide, så da er det bare å bite sammen tennene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bekkenløsning trenger ikke nødvendigvis å kjennes som vondt i selve bekkenet. Noen får vondt i nedre del av ryggen, andre får vondt i selve bekkenbeina og det finnes de som kjenner det som isijas (?) nedover i beina. Selv har jeg fått mest plager i ryggen - ryggen skled ut her for et par uker siden... Men jeg kjenner det også i bekkenbeina og i halebeinet. Det kjennes liksom ut som at halebeinet blir presset litt utover, som for å gjøre plass til den som vil ut.

Jeg går til kiropraktor for å ordne med ryggproblemene. Men han knekker opp andre deler av kroppen også, blant annet hoftene. Forhåpentligvis trenger jeg ikke så mange flere behandlinger hos han (vil jo ikke knekkes mer enn nødvendig), men må nok påberegne jevnlig behandling gjennom svangerskapet. Fem måneder til med bekkenløsningsproblematikk.... Svært lite fristende i grunn =/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også problemer med halebeinet, jordmoren min sier det ganske sikkert har med bekkenet å gjøre. Var sånn forrige sv.skap også, men ikke før på slutten. Ellers kjenner jeg sånn som rose_of_ice snakker om over her; sånn press på isjasnervene. Da går det litt nedover bena, spesielt på høyre side hos meg. Men den smerten kommer og går hele tiden.

 

Halebeinet er spesielt vondt når jeg skal reise meg opp etter å ha sittet en stund eller når jeg setter meg ned etter å ha gått en liten tur e.l.

Ikke noe godt nei :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...