Isla verde Skrevet 3. februar 2008 #1 Skrevet 3. februar 2008 Jeg hører folk klage over spark i ribbenene. Jeg er i uke 34 nå og har slett ikke kjent spark i ribbenene. Kjenner bare sparkfra navlen og ned, både på midten og til siden. Før på begge sider, mennå bare på høyre side. Flere som har det sånn?
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 3. februar 2008 #2 Skrevet 3. februar 2008 I bladet Gravid leste jeg nettopp følgene om uke 35; "Magen din er nå på det høyeste nivået i svangerskapet. Sparkene kan være jevne på akkurat samme stedet, så det føles som gnagsår på ribbeina. Noen barn fyller aldri ut lengden av magen og gir ikke moren slike plager." Så da er det vel helt normalt da! Jeg har ganske lav mage selv jeg, men har til tider kjent press mot ribbeina på høyre side. Ellers er det mest på høyre side i magen og litt midt på. Er nå i uke 36. Tidligere kjente jeg det mye nedover, som du gjør, men nå tror jeg den har snudd seg med hodet ned mot bekkenet!
trebarnsmamma? Skrevet 3. februar 2008 #3 Skrevet 3. februar 2008 Jeg kjenner mye romstering med hendene lavt nede i magen, også kjenner jeg av og til "dulte-spark" høyere oppe. Førstemann sparket meg masse i ribbeina :-/
grolla Skrevet 3. februar 2008 #4 Skrevet 3. februar 2008 Har aldri hatt spark så høyt opp, jeg. Kjenner stumpen over navlen, kan dytte den fra side til side :-) Også kjenner jeg mye krafsing helt nederst i magen. Ellers synes jeg gutten hikker mye, men det er vel normalt?
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 3. februar 2008 #5 Skrevet 3. februar 2008 Min krafser også mye ned mot lysken! Det er så creepy!! Killer skikkelig! Min hikker også en del, det er nok normalt ja. Stumpen ligger også rett over navlen. De har jo nesten føttene lavere ned en stumpen, når man ser på bilder over hvordan de ligger i magen. Trangt til de stakkars små..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå