Gjest irismor Skrevet 3. februar 2008 #1 Skrevet 3. februar 2008 Snuppa har noen i ansiktet men ikke ellers på kroppen. Er det vanlig? Og følger det med diare og oppkast. Eller har hun så uflaks at hun har både vannkopper og omgangssjuken.
Hera Skrevet 3. februar 2008 #2 Skrevet 3. februar 2008 Nå er ikke jeg noen ekspert, men kan svare utifra erfaring og snakk med andre. Altså, noen barn får bare 3-4 prikker, mens andre barn får hele kroppen dekket. Vannkoppene starter som regel i ansiktet, gjerne rundt munn og ved ørene. Jeg TROR ikke at man får oppkast i forbindelse med vannkopper. Så mulig hun har fått omgangssjuke itillegg. Lillegutt her fikk halsbetennelse og øreverk samtidig med vannkopper + veldig høy feber (over 40). Men jeg har en følelse av at variasjonene er utrolig store og mange ved akkurat vannkopper. Er du usikker, ring legevakt/fastlege og spør. God bedring til jenta di:0)
Gjest irismor Skrevet 3. februar 2008 #3 Skrevet 3. februar 2008 Tusen takk for svar. Hun har ikke noe betydelig feber 38.2 Almentilstanden var noe laber så hun fikk en paracet supp. Får ta kontakt med fastlegen i morgen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå