Gå til innhold

Føde før termin for andregangsfødende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt at det er vanlig??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fødte en uke før termin med nr 1, men hadde nok gått til termin og vel så det med nr 2 hvis ikke jeg hadde blitt satt i gang 3 dager før. Så det kan like godt gå andre veien...... :-) Vet ikke om det er vanligere å føde tidligere med nr 2, men helt usannsynlig er det vel ikke i og med at livmorhalsen er litt svakere enn med nr 1, og derfor kan åpne seg litt lettere.....

Skrevet

Akkurat, ja. Lever i håpet om å slippe å gå lenge over tiden iallfall.....

Skrevet

jeg spurte jm da jeg var på ultralyd om dette, siden jeg gikk 2 uker over med førstemann. Hun sa at dersom man gikk over med førstemann, så var sjansen stor for at man går over med neste også..: *sukk* 6 dager til termin (menstermin i dag da), og jeg venter i alle fall enda...

Skrevet

Skjønner.... :-) Jeg har fått råd fra jordmor tidligere om å gå tur en halvtimes tid hver dag hvis jeg klarer. Da skulle det minske sjangsen for å gå over tiden. Hun synes å se tydelig tegn til at de som var i aktivitet fødte oftere rundt termin, mens de som var mye i ro ofte gikk over tiden (men der er alltid noen unntak selvfølgelig).

Selv står jeg litt i fare for å føde for tidlig i dette svangerskapet, så jeg må prøve å ta det litt med ro. Har lyst til å komme meg til uke 37, minst. Det beste hadde vært å komme til uke 39 i alle fall, slik at gutten har fått lagt godt på seg.

Skrevet

Hvis man gikk over med førstemann, så er det ikke uvanlig å gå over med andremann også.

Jeg gikk ti dager over sist. Nå er jeg to dager over igjen :o)

Skrevet

Jeg gikk 17 dager på overtid med nr 1 og 13 dager med nr 2.

Jordmora mi har 4 barn og har gått 14 dager på overtid med de alle.

Skrevet

Ja, lurer litt på dette selv. Ble jo satt i gang med førstemann så er jo veldig spent på om jeg kommer til å føde før eller etter termin...=o)

Skrevet

eg fødte 5 dager før termin med første. nå sitter jeg ennå her. hadde termin den 29.januar.

Skrevet

Første mann kom 4 uker før termin og nr 2 kom 6 uker før temin.

Går med nr 3 nå. Å dem tror denne kommer før tiden å, så jeg får ikke gjøre noe. Har 7 uker igjen. Vi får nå se:)

Skrevet

Å, jeg håpte også at det var vanlig å føde litt før med andremann, men har ikke sett noe som bekrefter det... Svigermor sier til og med at hun fødte tre uker tidlig med førstemann og to uker for seint med andremann! Akk og ve...

Skrevet

Jeg fikk nr 1 på termin, nr 2 13 dager før, nr 3 12 dager før. Nå har jeg 11 dager igjen til termin og håper det er fødsel på gang i dag :-D

Har hatt vonde rier siden i går kveld kl 21 med 10-20 min mellom, hadde et opphold på et par timer i formiddag og nå kommer de ca hvert 10 min. men det har de gjort siden kl 15. Når tid skal de ta seg opp ? utålmodig, he he.

Skrevet

Fødte en dag før termin med nummer en, og tre dager over med nr 2.

Har en mnd igjen denne gangen, og håper virkelig at jeg får litt før termin denne gangen, slik at jeg får kommet meg litt til påske og får vært litt ute med de to andre barna. Også fordi jeg elsker å være ute i påskesola, og det hadde vært fint om bebisen hadde vært stor nok til å være endel ute ihvertfall! Men de sier jo at nr 3 er en luring, så har ingen forhåpninger om at ting blir slik jeg ønsker at de skal bli>.<

Skrevet

Den tror jeg ikke helt på, for jeg var veldig aktiv i første svangerskap - til det siste. Gikk turer hver dag, men fødte 7 dager etter ultermin likevel.

Lurer veldig på hvordan det går nå. Er mye som skjer merker jeg, men skjønner ikke alt. 4 dager til termin. I morgen er det menstermin ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...