Gå til innhold

Hjelp meg:-)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Eg har en gutt på snart 3 år som heiter MARKUS, no er eg gravid med nr 2. Veit ikkje om det blir gutt eller jente, MEN har et stort problem med å finne navn. Vil ha et fint og enkelt navn som passer ilag med Markus. Har noen forslag?både til gutt og jente.. takknemlig for alle tilbakemeldinger:-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Markus er et kjempefint navn... bibelnavn er jo veldig "in" om dagen, så hvis du vil fortsette i samme stil kan jeg foreslå:

 

Lukas

Isak

Noah

Johannes

 

Sara

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er då, e at Markus var veldig enkel å navngi. Hadde lenge på følelsen at det blei en gutt og MARKUS var et soleklart førstevalg. No når mitt tidligere førstevalg lissom er oppbrukt er eg så kresen, ingen navn-hverken jentenavn eller guttenavn har sånn "JA-følelse"

 

Har tenkt litt på Nikolai, Håkon, Kasper eller Patrick på gutt og Tuva, Malin, Madeleine eller Sarah på jente..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Markus er nydelig. Liker det veldig godt. Forslag til andre navn:

 

Jente:

 

Mathea

Melina

Isabel

Julia

Sofia

Eva

Pia

Serine

Oline

Erika

 

Gutt:

 

Edvin

Anton

Hugo

Martin

Johan

Oskar

Filip

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Markus og Matteus

Markus og Mikael

Markus og Magnus

 

Om du ønsker M også på neste gutt

 

Tobias, Elias, Andreas passer også fint men Markus.

 

Markus og Mia

Markus og Malena

Markus og Celina

Markus og Elena

Markus og Solena

Markus og Helena

Markus og Johanna

Markus og Anna

Markus og Dina

Markus og Susanna

Markus og Selma

Markus og Enya

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Markus og Patrick er stilig, ser at du har tenkt på det. Ellers så er Markus og Mathea veldig fint sammen. Det er Markus og Isak også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Markus er mye brukt no om dagen. Men ett veldig fint navn og skjønner godt valget ditt. Kasper er også poppis hvertfall blandt de jeg kjenner. Jeg har 4 kasper i min bekjentskap. Nikolai er vell ikke så mye brukt men ser a det er mange som har det på sine lister om dagen her inne i en eller annen form. Så det er vell ventet å bli bra mye brukt vil jeg tro.

 

Patrick er vell også litt brukt- jeg ville da kanskje skrevet Patrik som er Irsk og det ikke så mange so heter det. Vell en 4-5 hundre synest jeg å huske. Patrik er fint.

 

Sarah er på toppen av listene, pent meg jeg ville styrt unna det navnet. Malin kjenner jeg 5 stk fra 5-1 år som heter, men det kan være tilfeldig. Tuva er pent, kjenner ingen som heter det. Madeleine liker jeg ikke da er Malene mye finere.

 

Jeg ville foreslått Patrik eller Tuva av dine forslag. om vi skal holde oss til dem.

 

Lykke til

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange forslag, syns det er håpløst vanskelig å velge. Til deg som kommenterte på at Sarah, Malin, Nikolai, Kasper, Patrick, osv er poppis navn fortida. Det er jo forsåvidt Markus også, han er født i februar 05 og hans navn er et av de mest populære dette året. Men de forslaga eg har er slike navn eg hører sjelden i mine omgangskretser her eg bur. I barnehagen eg jobber i er det vel 8o unger, av desse er det kun 4 stk som heter det samme (2 Isak og 2 Rasmus).

 

MNn uansett, eg ba om innspill så eg er takknemlig:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Disse navnene synes jeg passer fint til Markus.

 

Lukas

Emil

Simon

Oliver

Aksel

Felix

Adrian

Julian

Bendik

Leon

 

Tuva

Cornelia

Elise

Aurora

Hannah

Julia

Johanne

Cecilie

Olivia

Josefine

 

Noen av disse du likte???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...