ls83 Skrevet 3. februar 2008 #1 Skrevet 3. februar 2008 sambo flyttet ut like før jul vi hadde vært sammen i 9 år.. jeg er 24 uker på vei, lurer på om vi blir sammen igjen? også er jeg plaget av høyt blodtrykk, kna du se om det blir bedre, er redd jeg kommer til å føde for tidlig,hvis det ikke blir bedre... jeg er født 160183
Gjest Skrevet 3. februar 2008 #2 Skrevet 3. februar 2008 Hei;) Jeg fikk opp at dere har mye sammen... men at det ble for kjedelig.. for mye rutiner liksom? Føler at dere begge vil, men at det er mye som skal falle på plass... Det er nesten så jeg vil si at dere bør prøve å være litt fra hverandre... mer enn nå. for å kjenne på det. Du bør ta det veldig med ro... får frem at du må hvile mye... og pass på å drikke mye vann. Tror du føder 3-4uker før termin..og at du kommer til å bli observert meget nøye mot slutten. Ser også svimmelhet hos deg...??
ls83 Skrevet 3. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. februar 2008 takk for svaret... jeg blir nøye fulgt opp nå også, de er redde for svangerskapsforgiftning.... når det gjelder eksen og meg, så har vi masse sammen ja.. håper det ordner seg for oss, det er tungt å være alene i svangerskapet... men ser du oss sammen igjen??? ser du flere barn på meg/ oss?
Gjest Skrevet 3. februar 2008 #4 Skrevet 3. februar 2008 OI!!! Jeg som faktisk skulle nevne at jeg tror du får svangerskapsforgiftning!!! men jeg turte ikke... er ikke noe særlig å spå i sykdom, og vil ikke skremme.. jeg tror dere blir sammen igjen.. det er mye kjærlighet der. Mye historie! Men dere må snakke sammen om alt... alt må frem.. og dere må finne på morsomme ting sammen. Føler at dette barnet vil bringe frem kjærligheten dere har. At det går opp for dere at dere hører sammen! Tallet 2 kommer opp. 2 barn kanskje. Skal du ha en jente nå??
ls83 Skrevet 3. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 3. februar 2008 ja, jeg skal ha ei jente,, har termin den 24 mai... håper det ordner seg mellom oss.... de har sagt at jeg er i faresonen for svangerskapsforgiftning, kan du se når jeg eventuelt får det... tåler å høre det..
Gjest Skrevet 3. februar 2008 #6 Skrevet 3. februar 2008 Vil bare først si at jeg fikk svangerskapsforgiftning selv og fødte 1 mnd for tidlig..Alt gikk veldig bra, men var sliten og tok det ikke nok med ro. Så jeg anbefaler deg å ta det veldig rolig;) Jeg ser uke 30.. da skjer det noe. jeg ser sykehus etterhvert, at du kanskje må ligge der litt og evt blir satt i gang eller får keisersnitt! Alt går bra. med både deg og jenta;).
ls83 Skrevet 3. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 3. februar 2008 jeg er sykemeldt så jobber ikke ellr noe. prøver og ta det med ro.. jeg håper ikke jeg må ta keisersnitt, vil føde på vanlig måte, men må jeg så må jeg.. så lenge det går bra med meg og tulla så er det greit.. ser du om jeg må ligge på sykehus lenge,, det er min store skrekk?? syns du er veldig flink forresten..
Gjest Skrevet 3. februar 2008 #8 Skrevet 3. februar 2008 Tusen takk;) Nei, jeg ser ikke noe langt opphold! Kanskje 1 uke. Og du kommer til å bli overrasket over hvor rolig og godt det er å være der... Der har du personle rundt deg som passer på deg og tulla di. Du skal ikke grue deg det minste!!;) Jeg syns det er vanskelig å si om du blir satt i gang eller får keisersnitt. Men du går ikke tiden ut og derfor føder du ikke av deg selv. Tror tulla vil veie rundt 2400-2600g;)
ls83 Skrevet 3. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 3. februar 2008 en uke skal jeg klare... er litt usikker på sykehus valget mitt.. hva tror du skal jeg holde meg til det sykehuset jeg har valgt eller skal jeg bytte? det var ikke så værst fødselsvekt... gleder meg til å møte henne... jeg har sagt hele tiden at jeg ikke går tiden ut, hatt en følelse av det... de pleier vel å ta kesiersnitt hvis det er mye før tiden?? måtte du ta keisersnitt?
Gjest Skrevet 3. februar 2008 #10 Skrevet 3. februar 2008 jeg ble lagt inn i uke 35 og overvåket nøye. flere ganger daglig;) Etter 1 uke, altså i uke 36 ble jeg satt i gang. Fikk modningsgele på livmortappen og etter 6 timer tok de vannet, da kom riene. Og så fikk jeg drypp for å få sterkere rier. Etter 8 timer fikk jeg epidural(himmelsk).. var sliten og syk så de ville jeg skulle samle opp krefter. Ikke vær redd å spørre etter epidural!! Jeg visste selv at jeg ikke skulle gå tiden ut og det stemte, Visste i uke 25 at jeg skulle få svangerskapsforgiftning enda jeg bare hadde hørt om det 1 gang tidligere. hehe;) Du må virkelig ta det rolig. Sitt med bena litt høyt innimellom, ikke spis for mye salt mat og drikk vann! De tar ikke keisersnitt hvis det er mye før tiden, men om du får akutt svangerskapsforgiftning. Hvis du plutselig får masse vann i kroppen, har proteiner i urinen og blodprøvene sier at du er syk nok. Hvis ikke du er syk nok, legges du inn og blir observert frem til de setter deg i gang;)
ls83 Skrevet 3. februar 2008 Forfatter #11 Skrevet 3. februar 2008 ok, greit å vite hva en skal se etter av tegn... de tok blodprøver for en uke siden , de var fine.. jeg vil helst ikke ha epidural, men det er noe jeg tar i mot hvis det trengs..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå