Gjest Skrevet 3. februar 2008 #1 Skrevet 3. februar 2008 The issue is this: Hadde endelig helt positiv EL test rundt kl 16 i går. Dessverre fikk vi ikke hatt sex før i dag, og har ikke fått vært aktive siden midten av uken. I dag er det fortsatt tydelig strek på testen, men ikke like sterk som kontrollstreken. Når slutter en test å være positiv? (vet at digitale er bedre, men gjennom mange pp'er blir det dyrt i lengden...). Kan jeg gå ut ifra at eggøsningen er i dag siden testen ikke lenger kan sies å være positiv? Og hvor lenge er jeg fruktbar nå da? Hvor ofte bør man ha sex akkurat rundt eggløsning? Har ikke sett noe til EL slimet denne måneden, hvor viktig er det at det kommer? Håper noen har svar Vil så veldig gjerne få det til nå!!
Babyønske �� Skrevet 3. februar 2008 #2 Skrevet 3. februar 2008 Hvis du er helt sikker på at testen var positiv i går, dvs like sterk strek eller sterkere strek enn kontrollstreken, så kan du gå ut i fra at den er negativ i dag om streken er svakere. Den vil bli gradvis svakere fordi LH-nivået bruker tid på å synke akkurat som å stige. Egget slippes 12- 48 timer etter positiv test, vanskelig å si eksakt når.og det lever i ca 24 timer. Så med sex i dag skal dere være rimelig sikret. Men vanligvis blir det anbeflat sex i forkant av eggløsning. Dette fordi man aldri kan være helt sikker når egget slippes. Og sædcellene kan leve noen dager i vente på at egget slippes. Men egget venter ikke på noe sæd selvfølgelig, det bare lever sitt liv:-) Akkurat hvor viktig eggløsningsslimet egentlig er, vet jeg ikke. Kjenner du denne siden: www.pernille.info ? Der står mye som er greit å vite ang eggløsning og syklus og sånt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå