Gå til innhold

Mistanke om hjernerystelse. Bør jeg ringe legen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slo hodet i ei skapdør i går. Skikkelig skalla liksom.

Siden da har jeg hatt skikkelig vondt i hodet. Kjennes ut som migrene, men medisinen funker ikke, og migrene pleier å gå over over natta, men det har det altså ikke gjort.

Har VELDIG vondt framdeles...

Er derfor redd for at det kan være hjernerystelse, men er det farlig?

Når det har gått så kang tid mener jeg...

Bør jeg ringe legevakta? (Har egentlig lite lyst til det, så gjør det bare hvis det er høyst nødvendig!)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du kvalm/kaster opp?? Var du bevisstløs da du slo deg? Har du problemer med synet? Føler du deg unormalt trøtt?? Dette er ting man skal se etter med hjernerystelse.. Dersom du er bekymret kan du jo ta deg en tur til legen, men det er uansett ikke mye de gjør.. Dersom du har noen av de ovenstående symptomene kan det hende de velger å ta en CT for å se at du ikke har fått skade på hjernen.. Har du bare vondt i hodet har du sannsynligvis bare slått deg kraftig.. Litt vanskelig å gi råd - det beste er nok å kontakte legevakta og snakke med de, så er du helt sikker..

Skrevet

Du trenger ikke kontakte lege om du har hjernerystelse. Men et av de sikreste tegnene på hjernerystelse er kvalme og oppkast.

Bare prøv å ta det med ro de første dagene.

Men om hodepinen blir værre, du plutselig kaldsvetter, føler deg "uggen" bør du ringe lege. Det _kan_ jo gi indre blødninger når man får en skikkelig smell i hodet.

Men slik i utgangspunktet er det jo ikke noe de får gjort med en hjernerystelse. Eneste er observasjon de første timene etter, og de er du jo allerede igjennom.

Skrevet

Når jeg hadde hjernerystelse hadde jeg aldri klart å skrive innlegg her ihvertfall.. Var helt omtåket i minst et døgn.

Besvimte, ville bare sove, kastet opp, sa de samme tingene om og om igjen.. Lå på sykehuset et døgn hvor de målte blodtrykk og div. flere ganger i døgnet.

Men, det kan jo være grader av hjernerystelse også. Men, som pearl har nevnt er dette tegnene på hjernerystelse.

Skrevet

Er kvalm, men det er jeg jo hvis jeg har migrene til vanlig også. Samme med trøtthet og svimmelhet...

Men da gidder jeg ikke å ringe legen.¨¨

Takken for svar:)

Skrevet

jeg var bevisstløs i nesten et helt døgn. kortidshukommelsen sviktet totalt i over en uke. var "dritings" og "dement". men ikke kvalm i det hele tatt. heller ikke vondt i hodet. bare svimmel og forvirret- les: dritings :))

jeg "sprakk" i hodet også, rant bøttevis med blo fra skallen mens jeg var helt blekka i som sagt nesten et helt døgn. ble jo seff henta med ambulanse, tatt ct og lå på observasjon i to døgn

derfor jeg er så rar den dag idag tenker jeg;)

Skrevet

kvalme/ oppkast

Var du borte litt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...