Skravlemamman Skrevet 3. februar 2008 #1 Skrevet 3. februar 2008 Tusen takk, håpløs husmor er herved oppgradert til bakermester blom......., noen perfekte boller ble akkurat hentet ut av ovnen......
Gjest Skrevet 3. februar 2008 #2 Skrevet 3. februar 2008 Å så bra! Ja, de bollene er kjempegode, og lett å få til. Skal kose oss med kremboller om ikke så lenge her og.
Sessa ruger igjen... Skrevet 3. februar 2008 #3 Skrevet 3. februar 2008 Gi meg oppskrift, a! Kanskje jeg kan klore noe sammen av det jeg har i skapet.
Gjest Skrevet 3. februar 2008 #4 Skrevet 3. februar 2008 200 g smør 50 g gjær 8 ss sukker 2 egg 6 dl melk 20 dl hvetemel 1 ts kardemomme Smelt gjær med sukker i bakebollen. Smelt smør og tilsett melk, 37 grader. Tilsett smør, melk og sammenpiskede egg i bakebollen med gjær og sukker. Tilsett mel og kardemomme. Deigen blir ikke klissete, veldig grei å bake med. La forheve ca 1 time. Trill ut boller (40 stk) og etterhev i 1,5 time. Stekes midt i ovnen på 200 grader i ca 8 minutt Lagde disse i går, og de er kjempegode
Sessa ruger igjen... Skrevet 3. februar 2008 #5 Skrevet 3. februar 2008 Crap, har ikke så mye hvetemel og heller ikke egg! Jaja... får sitte her og spise luftboller vi da.
Gjest Skrevet 3. februar 2008 #6 Skrevet 3. februar 2008 Dette er dobbel oppskrift, så halver. Lån et egg av naboen ;-)
Sessa ruger igjen... Skrevet 3. februar 2008 #7 Skrevet 3. februar 2008 Nei, det blir for mye styr! Orker ikke treffe naboen når man føler seg crap!
Gjest Skrevet 3. februar 2008 #8 Skrevet 3. februar 2008 Dropp egg da, og ha litt mindre mel, så går det så greitt så :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå