Gå til innhold

Arbeidsledig og permisjonspenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er arbeidsledig store deler av graviditeten, men jeg får vel permisjonspenger i lik grad med de som er i jobb? Altså det samme jeg har hatt utbet. som arbeidsledig hvis jeg velger 100%.

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm. det står at man må ha vært i inntektsgivende arbeid i 6 av de 10 siste månedene før fødsel. Om du får arbeidsledighetstrygt så vet jeg faktisk ikke om dette teller... sikkert noen andre som vet.. :)

Skrevet

Det faar du! =o) Du faar 100% av NAVpengene dine (arb.l.trygden) naar du velger 100%, som alle andre som velger 100%. Kravet er at du har mottatt NAVpenger minst 6 mnd foer PERMISJONEN starter (ikke foedsel) altsaa ca 3 uker foer foedsel, og at du soeker NAV om permisjonpenger 3 mnd foer permisjonen starter. Vanntett regel dette. Har du hatt loenn to mnd og NAVpenger 4 mnd (eller annen broek) saa faar du et snitt av dette i mnd'beloep naar du er i permisjon. De tar de 6 beste av de 10 siste mnd foer permisjonen begynner, og regner seg fram til et snitt av dette for aa finne riktig mnd beloep.

Det aa vaere arbeidssoekende i Norge regnes som like rettighetsgivende som aa vaere i loennet arbeid.

(har en venninne som er i ekstakt samme situasjon som deg, derfor vet jeg at dette gjelder pr i dag)

Lykke til!

Skrevet

Flott!!:)

Tusen takk for svar!

Skrevet

Du må ha vært i jobb sammenhengende minst 6 mnd før fødtsel for at du skal ha rett på svangerskapspenger.

du vil kun få utbetalt et beløp etter at barnet er født. sorry, men sånn er det.

Skrevet

Du får 100% av arb.led. trygden. Bare les på NAV sine sider, der står det at arb.led.trygd likestilles med vanlig arbeid!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...