Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jag blir så irriterad, eller ledsen... på min tvillingsyster. Hon fick sin førsta dotter før tio år sen, førsta barnbarnet och allt var jättekul. Hon gick upp hela 20 kg som är ganska mycket, vi är korta hela famijlen, mellan 150 och 160 cm alla fyra systrar. men det var ingen som sa det till henne. alla var glada och tyckte att den växande magen var fin.

Nu ringde hon till mej, hon bor i sverige och jag i Norge.

Nu väntar jag mitt førsta barn, är 23+6 i dag och min mage har blivit STOOOR! har bara gått upp 6 kg tycker inte det är så farligt.

Så frågar hon mej om jag kan ta bilde av magen och skicka till hennes mobil så hon får se "den".

Så ringer jag henne før att fråga om hon fått den, det hade hon.

Hon är så fräck... Det førsta hon säger är. GUUUD så fet du är!!! så tjock var inte jag. Du har blivit så fet i siderna!

Något som inte stämmer... magen min går rätt ut. tog ett kort till så att hon skulle se det, men nej då. Jag hade bara blivit FET!

Så fick jag ett sms av hennes dotter på 10 år som har arva den fräckheten hennes. Där stod det. jag tycker du ser ut som en fetknopp!

Blir så besviken... Jag sa det till henne, att det faktiskt inte är så trevligt att høra sånt varje gång hon ringer.

Nej! det var sista magebildet hon fick av mej.

âr det jag som är väldigt sårbar eller är hon faktiskt fräck i käften?

Var tvungen att klaga lite...

sara76

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare klag! :) Syntes det var utrolig frekt å si. Magen din er sikkert stor siden du er lav, da må den jo vokse utover og ser større ut enn høyere gravide. Kos deg med magen din du :)

Skrevet

ja hun er frekk syns jeg, ikke kjekt med sånne folk nei

ville svart- ja man glemmer fort.... å hintet til hvordan hun så ut da hun var gravid-

kanskje du har ett bilde du kan sende henne?

er heldigvis ikke noen jeg kjenner som kommenterer- hvertfall ikke av de jeg bryr meg om hva sier.

Skrevet

Synest faktik dette var veldig frekt, og at hun har overført denne negative atferden til sin datter om bare er barnet, er skremmende!! Tror nok hun er mest misunnelig jeg, på deg som er flott og gravid :)

Skrevet

Jag har prøvat att prata med hennes dotter om det. Sånn och sånn säger man faktiskt inte, f.ex. när man svarar i telefon. Men hon bara ser på mej och flirer.

Hoppas hon är väldigt missunelig. Hon sliter med pcos så det kan ligga nåt i det... men hon är nøjd med sina 2 barn.

Känner jag blir sur.....

Gjest stockholms tjej
Skrevet

det låter som vi har samma syster du och jag=) min syster är precis sån hon är med gravid...

de brukar ju oftast vara för at det ligger lite svartsjuka i det...

min son dog i vecka 24+3 i oktober och min mamma pratatde med min syster för några dagar sen,

då sa hon til min mamma att de inte är långt kvar till hon ska bli mormor,

och min mamma sa att hon redan har blivit det till min son....och min syster sa "ja men han är ju död nu ska du bli det till en levande"....det sårade mig otroligt mycket

kanske de bara är jag som är känslig

min syster sa det samma till mig när jag gick med min son jag hadde gått upp 6 kg när han föddes och hon tyckte med att jag såg fet ut....

tror nästan att våra systrar är syskon=)

Skrevet

det är inte sant!!!! Systrar kanske är lite før ärliga mot varandra. Men ibland måste man hålla lite før sej själv. Man säger inte sånt! stackars dej.

Min syster førstod nog att jag blev sur førut, hon ringde inte tillbaka efter att jag la på luren, hoppas att det funkade och att hon tog det till sej.(tror egentligen inte det då)

Det är skillnad på fet och gravid menar jag, även om man kan vara øverviktig. Men man säger inte det. Själv tycker jag alla gravidmagar är fina. spetsig eller rund....

Skrevet

Du får minne henne på hvor mange kg hun gikk opp i sitt svangerskap da.

Skrevet

Huff nei dette var frekt ja!! Jeg ville sagt til henne at hvis hun skulle kommentere utseendet mitt i graviditeten kunne hun si at jeg ser flott ut, ellers kunne hun bare holde kjeft. Min far sa tidlig at han kunne se at jeg hadde lagt på meg bakfra, og da var jeg absolutt ikke interessert i å høre om ekstra kilo så jeg sa det til han. (OK sa ikke han kunne holde kjeft, men at han ikke trengte si noe som helst hvis det ikke var et kompliment)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...