Ryddemamma Skrevet 3. februar 2008 #1 Skrevet 3. februar 2008 Min lille jente har siden fødselen hatt et stort sugebehov og tok smokken med én gang hun fikk den da hun var ca 3 uker. Nå er hun 4 mnd og er fremdeles glad i smokken, men tommelen går minst like ofte i munnen. "Problemet" er at jeg gjerne vil at hun skal bruke smokken fremfor tommelen (pga bedre for tannstillingen, lettere avvenning, mer hygienisk mm). Hva skal jeg nå gjøre? La henne bestemme selv eller prøve å forhindre henne i å bruke tommelen med å ha på henne votter i noen dager og håpe at det hjelper?
Mor&barn Skrevet 3. februar 2008 #2 Skrevet 3. februar 2008 her er han veldig glad i smukken når jeg holder den inne, an klarer sjeldent å holde på den selv. hehe men tommelen har han enda ikke begynnt med. går mer i hele handa =) hehe
tonemelone Skrevet 3. februar 2008 #3 Skrevet 3. februar 2008 Hihi... ikke lett det der... :-) Jeg ville nok ikke brukt votte-metoden, men fulgt litt med... Når hun sutter på tommelen, ta ut tommelen og erstatt den med smokken....??? Kanskje det hjelper... Eller, når du vet det kommer kosestunder eller andre situasjoner du vet hun kommer til å søke sutting, putt inn smokken... :-) Gutten min tar pent ut smokken og putter inn tommelen... :-) 5 måneder i dag...
Ryddemamma Skrevet 3. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 3. februar 2008 Det er vanskelig å følge opp det å erstatte tommeletotten med smokken, for det er ikke bare i kosestunder hun putter den i munnen - mer eller mindre hele tiden! Eneste unntaket er om hun har en leke i hendene - da er det den som puttes i munnen i stedet.. : ) Ikke så enkelt, nei. Hun hadde hele hånden i munnen før hun fikk såpass kontroll at det ble bare tommelen, så det kommer nok hos dere også.. : ) Noen flere som synes "votte-metoden" ikke er noen smart løsning???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå