Gå til innhold

Hvordan lager man vannbakkels?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finner ikke oppskriftsboka mi, mamma er utilgjengelig på tlf og farmor er dement.. hva gjør jeg? Noen som har en oppskrift slengende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja så den der... man kan da ikke huske at jeg noen gang har KOKT vannbakkelsdeigen?!?

Skrevet

Vannbakkelsdeigen skal da bestandig koke. Er du sikker på at det er vannbakkels du skal lage? Tror ikke det e mulig å lage uten koking.

Skrevet

Nå ble jeg innmari usikker, Poamin... i tilfelle har jeg nok aldri bakt vannbakkels :o

Tror kanskje jeg blander sammen vannbakkelsene med noe som heter "falske wienerbrød"...

Skrevet

Det har jeg oppskrift på selv om jeg ikke er helt sikker på at det er den samme oppskriften som du etterlyser:

3 !/2 dl hvetemel

1 ss sukker

125 g smør/margarin

1 1/2 dl vann

50 g gjær

1 egg

Smør , mel og sukker smuldres. Gjæren løses opp i vannet. Egget vispes sammen. Bland alt og rør forsiktig til deigen blir jev.

Settes på stekebrett med to skjeer ogetterhev.

Stekes ca 15 min på 230 grader C.

Var det den oppskriften du var ute etter?

Skrevet

jaaaa! tusen takk :D skal bake med jentene, og denne er så fin å lage sammen :)

Skrevet

Fint jeg kunne hjelpe. Blir litt forskjell på fremgangsmåten for vannbakkels og winerbrød ja.

Lykke til med baksten.

Skrevet

Hallo, skal du ikke lage EKTE vannbakkels? :-o

Her er det boller med vaniljefyll i dag :-p

Skrevet

mayaya: nei, skal bake med jentene og da er koking av ting litt mindre kurant syns jeg. Bedre med noe de kan være med på, så får vi heller ta fancybaksten en dag jeg baker alene :)

vi hadde boller med syltetøykrem igår, hos sjølingan. Jeg liker ikke krem så jeg spiste en bolle, plain.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...