Gå til innhold

Hvem sin skyld mener dere dette er?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venninne av meg havnet i en liten bilulykke i helgen. Det skjedde i en rundkjøring. Ble en bulk i bilen, men ellers gikk det bra.

Hun fortalte at den andre bilen var først i rundkjøringen, men fordi han kjørte som en gris, så var det hannes feil.

Men det er vel ikke riktig, for det er jo hun som har vikeplikt? Jeg har selv ikke lappen, men for meg er det logisk at det er hennes feil.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, hennes feil. Hun brøt vikeplikten.

Skrevet

Tusen takk for at du betviler min historie og legger den ut så flere tusen kan lese den. Det var ikke ydmykende nok fra før!!!!!!!!!!!!! Ja,på papiret min feil, men han kjørte altfor fort og lå ikke i riktig fil i rundkjøringa,så da er det vanskelig å reagere noen ganger!!!

Skrevet

Skyldsspørsmål må jo alltid avgjøres. I dette tilfellet var det personen som brøt vikeplikten. Du må bare leve med det, anonym kl. 13:56 - eller Yppert som er ute på anonymhetsetokt. ;-)

Skrevet

ble hun påkjørt fra venstre i rundkjøringen er det hennes feil..

Uansett hvordan man vrir på det.

Skrevet

Noen er skikkelig dårlig på å kjøre i rundkjøringer og det er vanskelig å forutsi hvor dem egentlig skal da dem legger seg i filer her & der.

Men uansett, så lenge den ene er kommet inn i rundkjøringa så har den andre vikeplikt.

Skrevet

I utgangspunktet muligens venninnens skyld. Forstår likevel frustrasjonen. Er så dritt lei flåkjørere fra venstre når jeg kommer fra vei med lavere fartsgrense og de fra venstre på død og liv ikke skal bremse opp før rundkjøringen. Hva om jeg fikk motorstopp og sto stille da flåkjøreren smelte inn i siden på meg? Da hadde det vært hans skyld. Ville sikret meg vitner som bekreftet flåkjøringen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...