Gjest Skrevet 3. februar 2008 #1 Skrevet 3. februar 2008 Jeg hadde mye vondt i magen i 1. tri, men ingen blødninger. Har aldri hørt hjertelyd/vært på UL eller lignende, så jeg vet jo egentlig ikke hvordan det står til inni der. Nå er jeg 15+5, og symptomene mine har forsvunnet (hovedsaklig VELDIG ømme og spente bryster, svimmelhet). Derimot må jeg tisse 2 ganger i timen (måtte ikke det for bare noen uker siden), og de siste dagene har jeg tidvis hatt utrolig vondt i magen (i livmor-regionen). Er veldig bekymret for at noe kan være galt, har kun vært til 1 kontroll, en meningsløs samtale uten så mye som måling av blodtrykk, dog med blodprøver. Vil gjerne ringe legen i morgen, men jeg har ikke anledning til å dra før tidligst torsdag. Noen som har opplevd noe lignende? Er spesielt smertene/stikkingen i magen jeg tenker på.
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 3. februar 2008 #2 Skrevet 3. februar 2008 ring til legen du viss du er så bekymra. be om å få høre hjærte lyd å henvining til ul. så slipper du unødvendig bekymringer:)
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #3 Skrevet 3. februar 2008 jeg har hatt sånne smerter som du snakker om, helt nederst i livmoren.. Da jeg var hos legen sa han at det ikke var noe å beskymre seg over og at det mest sannsynlig bare var livmoren som strakk på seg... jeg får det gjerne hvis jeg har vært litt aktiv og så tar det med ro, vet ikke om det er det samme med deg, men har også en venninne som hadde det sånn da hun var gravid og hun sier at det ikke er noe skadelig.. må jo nesten tro på henne for hun har en datter på 2 nå hehe, er nok bare livmoren som strekker på seg litt i rykk og napp.. men om du er veldig beskymret ville jeg gått til legen på torsdag bare for å få det skjekket. er jo bedre det enn å gå rundt å tenke at noe kan være gale hele tiden tror alt er bare bra med deg og den lille, men ring legen din bare for å være på den sikre siden.. da får du sikket høre hjertelyden og så kan han kjenne litt på deg, det hjelper på beskymringen ) lykke til..
Gjest Skrevet 3. februar 2008 #4 Skrevet 3. februar 2008 Hei og takk for svar! Håpe virkelig alt er bra, har aldri hatt det sånn før, så jeg blir jo så usikker. Har ikke vært kvalm et sekund av svangerskapet, men nå er jeg både kvalm og har vondt i magen. Skal gi det noen dager, og så blir det evt lege-tur på torsdag... Liker ikke tanken på å løpe ned dørene hennes uten grunn heller....
tayni Skrevet 3. februar 2008 #5 Skrevet 3. februar 2008 hei. kan dessverre ikke gi deg noe konkret svar. men kan fortelle deg at jeg også har utrolig vondt i magen til tider. har også hatt det fra begynnelsen av. hadde faktisk en del vondt i natt. var litt som mensmurringer, men samtidig føles det også ut som om magen er sliten. klarer liksom ikke helt å slappe av i magemusklene. litt vanskelig å forklare. jeg lurte også på istad om jeg skulle ringe jordmor til uka og spørre. jeg har egentlig kommet frem til de ubehagene jeg føler er fordi magen vokser. magen min har forandret veldig fasong den siste uken. blitt mer babymage. er vel naturlig at man kjenner det litt når magen forandrer seg så fort har jeg tenkt. men må innrømme at jeg også føler meg bekymret til tider pga magesmerter (selvom jeg har sett babyen 4 ganger alt) så synes du skal ringe legen jeg. bedre å høre med de 1 gang for mye enn 1 gang for lite
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå