Gå til innhold

er ikea for kjipt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei!

nå har vi kjøpt splitter ny barnevogn, tok en kjangs på Brio Sing 2008, selv om vi ikke har fått noen erfaringer enda..

Vi hadde tenkt å kjøpe vogn brukt... så nå må vi kutte ned litt på de på de andre tingene..

Hva syns dere om Ikea sprinkelsenger og Ikea stellebord? det er jo helt greit, til en fin pris! Eller er det veldig dårlig kvalitet på disse produktene.. vil liksom ikke at bunnen skal dette ut av senga med en gang ongen kan reise seg opp heller..

Noen erfaringer eller meninger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"selv om vi har fått noen erfaringer enda".... med det mente jeg at ingen har kommet med erfaringer verken her på forumet eller på andre vognsider. pga det er en ny vogn... hehe, leste gjennom så hørtes det så merklig ut

Skrevet

Synes det virker ok mye av det de har på ikea. Vi har endel ikeamøbler, og hvis det er bra nok for oss bør det jo være ok for babyen også...

Skrevet

vi ska kjøp seng på ikea:) trur dem har brae senger tel billig penge!! luuuurt valg:):)

Skrevet

IKEA er bare genialt- skjønner ikke hvorfor folk mener det må være dårlig abre fordi det er billig!!! Vi har sverget til ikea både for innredning av leil og barneutstyr. Vi arvet masse til jenta vår sist, så en av de få tingene vi måtte kjøpe var sprinkelseng, og da ble det sniglar fra IKEA (en av de billigste de har:)). Den brukte hun til hun var et par år og ingen problemer med den!

Skrevet

Ikea hadde vel et litt dårlig rykte tidligere, men det er helt sikkert at de har skjerpet seg veldig på årene som har gått. Produktene kvalitetstestes grundig, så jeg ser ingen grunn til at det skal være verre å kjøpe møbler på Ikea enn på f.eks. Møbelringen, Bohus og Skeidar (har for øvrig kjøpt en del dårlige møbler der tidligere). Ikke tror jeg at butikkene som er spesialisert på babyutstyr er noe bedre heller. Til gjengjeld kan de ta en god del mer for produktene sine, nettopp fordi de er spesialbutikker. Foreldre er tydeligvis en gruppe man kan prakke på det meste, uten at pris har noen betydning. For jammen er det mange som kjøper unødvendige dyre ting, bare fordi de er dyre - og det betyr kvalitet. Jeg er som dere skjønner ikke helt overbevist der...

Skrevet

Mener absolutt det er bra nok. Vi har arvet sprinkelseng og stellebord fra Ikea fra noen venner, og vi har ikke hørt noen klage på disse. Har ingen betenkeligheter med å bruke noe bare fordi det er fra Ikea. Vi kjøpte forresten ny Brio Sing i går på Barnas Hus. Har ikke hørt erfaringer jeg heller, men vi syns den passet så bra til oss. Lett å håndtere, liten når den slås sammen og lett bag. Ganske viktig for oss som bor i 4. etg uten heis og kommer til å bære bagen opp og ned ganske mye. Vi var ihvertfall superfornøyde med valget.

Skrevet

Elsker ikea! Har kjøpt mange møbler og utstyr der de siste årene, og har ikke vært misfornøyd med noe hittil. Synes det holder seg veldig bra, alt sammen.

Har kjøpt stellebordet 'Sniglar' der nå, sammen med stellematta 'Gullunge' (?) og blå badebalje. Hadde ikke kjøpt det om jeg ikke hadde tro på at det er like bra kvalitet på dette utstyret som det andre vi har av 'voksenting'. Blir sikkert sprinkelseng derfra også når ungen etterhvert vokser ut av vugga.

Skrevet

Grunnen til at Ikea er så billig henger vel sammen med at de benytter seg av svært billig arbeidskraft i utlandet (slavedrift), og ikke nødvendigvis at kvaliteten er dårlig...

Skrevet

Hei!

Jeg mener det er bedre å bruke pengene på en god madrass til bebisen enn å investere i ei dyr seng..... Har selv ikke erfaring med sprinkelseng fra ikea, men har flere stellebord derfra og er kjempefornøyd. Jeg tror ikke ikea har dårligere kvalitet på sine ting enn andre billige møbelkjeder....

Skrevet

Vi kjøpte masse billigt fra ikea med første man!!! Så malte jeg alle møbler i en fin blå farve så det blev litt mer personligt!! Vi ska tillbake om noen månader å kjøpe en til seng, den ska også males!!

Er litt besviken på stellebordet (tror det var merket sniglar) den er veldigt liten!! Babyen vekser fort ut av den!!!

Lykke till med shopping!!

Skrevet

ikea er kjempe bra,men noe av baby utstyret syntes eg virket litt pinglete...har mye bra også...ta en tur og se...

Skrevet

vi har seng fra ikea til førstemann og er fornøyd med den. Nå når vi skulle å kjøpe en til jenten som kommer var den samme sengen faktisk blitt større i lengde og bredde. Dette iriterte meg veldig ettersom alle sengekanter og tilbehør som fåes kjøpt andre steder ikke passer i denne str.

Skrevet

Storfornøyd med alt vi har fra Ikea, ingen ting som ser ut til å ha dårlig kvalitet.

Skrevet

Skal snart ta frem sprinkelsengen fra IKEA til barn nr. 3, og regner med at den holder denne gangen også. For 8 år siden kostet den ca 600 kroner ny, så den har gjort nytta si den. Fin er den også.

Skrevet

Eh.. glemte å si at jeg selvfølgelig kjøper ny madrass for hvert barn.!!!

Skrevet

unnskyld... er jeg veldig uhygienisk hvis jeg spør hvorfor det er en selvfølge? den blir jo vasket om uhell skjer... og skjer uhell så ofte da?

Skrevet

Vi har også kjøpt barneutstyr etc på ikea og ikke noe problemer med det. Dem er veldig opptatt av kvalitetskontroll å sikring, å flere ganger har jeg sett dem kalle tilbake produkter om det skulle vise seg å være farlig, så jeg vill gått for ikea sine møbler.

Skrevet

Det har med avgasser fra madrassen å gjøre, i tillegg til bakterier som kan innvirke på krybbedød.Du får jo ikke vasket madrassen på 60 grader? Hørte om dette allerede da jeg skulle ha førstemann for 8 år siden.

Skrevet

HEEE..... bakterier = krybbedød?

Lurer på hvor det står, kunne tengt meg å lese om det.

Skrevet

Har hørt om det jeg og, men husker ikke hvor jeg leste om det.

Jordmor fortalte også at det var viktig med ny madrass til spedbarn. Hun begrunnet også med at selv om vi ikke ser det, så blir det litt "avtrykk" i madrassen. Ettersom alle barn er litt forskjellige og vokser og utvikler seg forskjellig, var det viktg for barnet.

Så jeg kjøper helt ny madrass til arvet seng :) Koster vel ikke all verden for en madrass vil jeg tro.

Tips angående vogner??

Helt fersk på handlefronten... Litt usikker på hva jeg ønsker og hva som er lurt..

Skrevet

Hr er et "klipp" fra et referat fra en krybbedødkonfersanse i Japan i 2006:

"Bruk av gamle madrasser ble også diskutert ved konferansen. Det kom klart frem at elektromagnetisk stråling, CO forgiftning eller utvikling av giftige gasser på grunn av sopp i slike madrasser ikke er av betydning. Imidlertid kan det vokse bakterier i gamle madrasser som kan tenkes å være av betydning for barnets helse, for eksempel visse stammer av såkalte gule stafylokokker. Nyere madrasser eller i hvert fall nytt trekk anbefales derfor."

Skrevet

Synes ikea er genialt jeg! Og flott med mange innspillher! men hvirdan er det med madrass fraikea, er denne god nok for barnet??!?her er jeg helt grønn, så setter pris på innspill også her! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...