Gjest Skrevet 3. februar 2008 #1 Skrevet 3. februar 2008 og hvilke har du bakt? Her har vi bakt specielt søte boller med vaniliekrem i. (før de bliver stekt)
Gjest Skrevet 3. februar 2008 #2 Skrevet 3. februar 2008 ÆSJ, jeg glemte å kjøpe vaniljekrem :-( Men skal ut et ærend senere, så da blir det seint på ettermiddagen :-)
Sololight Skrevet 3. februar 2008 #4 Skrevet 3. februar 2008 Har bollene til heving nå; utrolig gode boller med vaniljekrem inni. Er ikke glad i vanlig krem, og alle i familien elsker vaniljekrem, så her har vi laget vår egen bolletradisjon.
Gjest Skrevet 3. februar 2008 #6 Skrevet 3. februar 2008 Fastelavensboller: Utrolig enkle og bake!! 2 gjær 1/2 l. melk 1 tsk. salt 2 spsk. sukker 3 egg ca. 1 kg. mel 1 - 2 pakker vaniliekrem. Når deigen har hevet, kjevles deigen flat. del den opp i firkanter ca 8 x 8 ??? cm legg på vaniliekrem og ta de 4 hjørner sammen og deretter de siste 4 hjørnerne. etterhever i ca 30 min. stekes ca. 10 min. i 225c serveres med kakaoglasur på toppen.
___ Skrevet 3. februar 2008 #7 Skrevet 3. februar 2008 Vi har fstelavensboller til frokost vi. Spiser dem rett etter at ungene har riset oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå