sevilla1 Skrevet 3. februar 2008 #1 Skrevet 3. februar 2008 Vår lille skjønning på snart to år er nå fullt i gang med trass... For tiden skal mamma bort - altså får ikke lov til å ta han opp av senga, ta på bleie, o.s.v. Det er ikke hele dagen, men mye Og det er veldig slitsomt og leit, særlig for meg som er mammaen og akkurat nå føler meg som den verste i verden. har aldri gjort noe vondt mot han, så det må vel være trass? Noen andre med erfaringer og trøst - blir skikkelig lei og sliten av dette...
*ale* Skrevet 3. februar 2008 #2 Skrevet 3. februar 2008 De fleste unger har en slik periode... Helt normalt. Det psykologene mener de er ute etter er bekreftelse, dvs at selv om de avviser deg så blir du ikke borte eller gir deg... JEG (eksperten, lissom...hehe) tror mer på at det er en frigjøringsgreie, de begynner å bli mer selvstendige og vil klare seg selv. Men det går over, bare hold ut og stå i det.. Like blid:)
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #3 Skrevet 3. februar 2008 Jeg er enig med ale over her. Når et barn er trassig, så betyr det ikke at dem er jævlig med vilje. Dem er kommet til den alderen at dem vil frigjøre seg selv, bli mer uavhengig av foreldrer og klare seg selv. Om han ikke vil at du skal ta på han bleie om morgen, så gi bleien til han og spør om han vil prøve selv...men at han kan spørre om hjelp om han trenger det. Gi han litt frihet til å prøve ut ting selv, og vær i nærheten og hjelp han. Jeg gjorde det da gutten min kom i den alder, og jeg lot han prøve det meste selv, men var der for å hjepe når han trengte det. Nå er han litt over 3 år, og den trassige atferden begynner å gå bort. Han har utviklet et såpass godt språk at vi ikke har noe problemer med kommunikasjon. Jeg forstår han bedre og han forstår meg. Så det er bare å holde ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå