Gå til innhold

Hvordan tilbereder jeg svinekoteletter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt svinekoteletter som vi skal ha til middag i dag, hvordan pleier dere å tilberede dette? Stekes de i panne, haes de i ovn eller..?

Tenkte å ha peppersaus, poteter og grønnsaker til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bruker å brune de litt i stekepanna. Så lager vi litt grønnsaksbuljong eller kjøttbuljong i samme panne uten å skylle den. Vi rensker potet og skjærer i skiver samme gjør vi med gulerot og legger dette i en langpanne. Vi heller buljongkrafta over grønnsakene og legger kjøttet på toppen.

Husker ikke hvor mye vi bruker å steike det på, eller hvor lenge... Vi er litt sånn etter øyemål :) Men guuud hvor nydelig det blir.

Skrevet

Vi gjør nesten det samme, bare at vi bruker en leirgryte viss du har det, gir enda bedre smak :-) Fantastisk godt å lage en gryte slik, men ildfast form funker også!!

Skrevet

Det hørtes godt ut.... takk for svar! :-)

Skrevet

Jeg pleier å ta en ildfast form, og har litt smør i. Krydrer kotelettene godt, og legger dem i. Steker dem på 180 grader, midt i ovnen i ca 30-45 min. Ca halvveis, når du ser de har fått en fin stekeskorpe snur jeg dem og lar dem brunes på andre siden også. Da blir de stekesprø og saftig inni ;)

Skrevet

Noe av det beste jeg vet er å steke svinekotelettene sammen med masse grønnsaker og poteter + persille, hvitløk (i litt store skiver så blir det ikke så sterk smak) og chili. Salt og pepper er en selvfølge. Hvis du liker hvitløk kan du lage en rømme med litt presset hvitløk oppi, evt blande rømme og litt søt chilisaus. Det er nam!!

Skrevet

Glemte å si at jeg steker det i langpanne på 180-200 grader, evt steke poteter og grønnsaker litt før du setter kjøttet inn :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...