Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var ferdig utdannet førskolelærer i juni, og begynte i jobb i august, og en ny en igjen i desember.. etter planen går jeg ut i permisjon i begynnelsen av mai, da jeg har termin 3 juni.. har jeg da rett på noen som helst ferie??????

Jeg har ikke hatt noe enda!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jada. Noe har du krav på. Det er en nøkkel på hvor mye du tjener opp i løpet av en måned, men jeg husker ikke helt hvor mye det er. Spør styreren din, eventuelt personalsjefen i kommunen/firmaet som eiere barnehagen.

Sjekk eventuelt med utdanningsforbundet, de vet.

Skrevet

Du jobber som forskolelærer, og påstår du enda ikke har hatt ferie! Herregud, er det mulig? Prøver du å innbille oss at du jobber i helgene, høstferien OG at du jobbet jul og nyttår? Nei, kutt ut dette tullet, du har jo hatt masse ferie allerede!

Forskolelærer er ikke akkurat noen hard jobb med overtid og helgejobbing!

Skrevet

Er vel fult mulig at hun ikke har hatt ferie. Har jo faktisk ikke jobbet så lenge da...

Men du har uansett krav på 25 feriedager, men du må opparbeide deg ferie med lønn. Dersom du jobber 100% stilling og har jobbet siden august har du vel da ca 10 feriedager med lønn til neste år.

MEN er du usikker så hør med din leder eller lønnsavdelingen deres.

Skrevet

Førskolelærere har juleferie, samt at de ikke jobber i helgene. Så selvfølgelig har hun hatt ferie.

Skrevet

Din jækla KLOVN!!

Kommunale barnehager har åpent jul og nyttår, og nei, jeg har ikke hatt noe ferie, har jobbet disse feriedagene!! så klabb igjen.

Skrevet

Det å jobbe i barnehage er utroooolig hektisk!!! med 24barn på avdeling og bestandig mye liv og røre så blir man faktisk veldig sliten i perioder!! påkledning, avkledning, løfting, dogåing, roping, skriking osv...kan ikke skjønne folk som påstår annet.. MEN DET ER VERD SLITET.. Ingen andre enn barne er så utrooolig ærlige og skjønne...vår barnehage er privat å vi har åpent jul, høstferie, sommer, påske, osv!!!! Tror du vi bare LATER oss på jobb?? det er noe av det værste jeg har hørt!! vi bruker hele oss på jobb.. er konfliktløsere, anerkjennende osv!!! skulle sett deg jobbe en uke å hørt hva du syntes når helga kom!! skulle vi ikka hatt helge fri så har vi iallefall vært toootaaaalt utbrent!!!

Skrevet

Huff da.

Så lenge du startet å jobbe før 1. august har du krav på full ferie det året du dtarter å jobbe, men det er jo begrenset hvor mye feriepenger du har opparbeidet deg da. Disse bli vanligvis utbetalt i juni året etter (altså i juni i år). Det er det som er det kjedelige med det første året man jobber... blir ferie uten lønn om man tar den ut før den tid. Om du ikke ordner andre avtaler med arbeidsplassen. Du har uansett krav på litt ferie. Men dersom du har hatt jobb under studiene har du gjerne noen feriepenger du kan hente ut der. Men i år har du krav på like mye ferie som alle andre. Du kan sikkert avtale å ta den ut før permisjonen om det passer best slik. Viss ikke "fryses" permisjonen den tiden du er ute i ferie om du må ta den ut etter at permisjonen har startet. Noe kan du overføre til neste år også. kan godt å ha litt ekstra til det også.

Håper det ordner seg, trulte!

Om du er organisert i fagorganisasjon hjelper de deg med å stille krav om ferie.

Skrevet

De aller fleste har jo fri i helgene da, og de fleste har jo fri på de røde dagene i julen. Er vel ikke bare førskolelærere som har det vel. En skal vel ha vanlig ferie for det??

I Norge har vel de fleste rett å ta ut 5 uker ferie i året vil jeg tro....

Skrevet

Ikke bry deg om disse idiotene som mener du må ha hatt plenty av ferie. Er selv Ped.leder og jobber masse. Både på vanlige dager og i helger/kvelder! Og det er faktisk ubetalt arbeidstid!!

Faktisk hadde jeg to uker i novenmber hvor vi hadde møter på kveldstid fem kvelder pga en barnevernsak. Men måtte pent stille på¨jobb halv seks dagen etter likevel.

Barnehagen min er oppe ALLE dager HELE året fra 6.30 til 17.15, med unnatk av lørdager og de som er merket med rødt i kalenderen - og det er det mange barnehager som har.

Vi unner deg ferie, HI!!! Sjekk forholdene med arb.giver.

Skrevet

Du driter deg sånn ut at jeg er flau på dine vegne! (du som mener hun må ha hatt MASSE ferie!

...også så hyggelig du virker!

Skrevet

Jeg må le.... Utrolig vittig å se når folk uttaler seg uten å ha så mye kunnskaper om tema!! Hvor lærer de at det er ferie når du har helgefri? Jeg jobber turnus og av den grunn jobber jeg en del helg, men da får jeg jo til gjengjeld fri (eller ferie om du vil...hehe) noen dager i uka innimellom da. De som jobber som lærere og førskolelærere jobber stort sett hver dag i uka, så det skulle bare mangle om de ikke fikk helgefri!! Summen timer blir jo til syvende og sist det samme (37,5 t/pr.uke)

Skrevet

"Jækla klovn" kan du være selv. Jobbet litt i barnehage ved siden av studiene, og de damene der jobbet ikke akkurat hardt, og hadde masse fri. Synes ikke synd på deg om du må sitte og drikke kaffe i barnehagen og få betalt for det :-) Du er ganske så priviligert.

Skrevet

PLUSS at vi som førskolelærer jobber på kveldstid pga det pedagogiske opplegget i barnehage...!! Åsså har foreldresamtaler og oppfølgingsaker som går på språk, motorikk osv.... Åååå så vi sitter bare å drikker kaffe vi altså.. Kanskje du bør være i bhg en periode før du uttaler deg.. men kanskje DU bare satt å drakk kaffe!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...