Lykketroll med 2 småtroll Skrevet 3. februar 2008 #1 Skrevet 3. februar 2008 Skal dit på ferie og lurer på om noen har noen gode tips til ting vi må få med oss? SKal helt sør, men må jo reise gjennom store deler av landet, så hvis noen vet om fornøyelsesparker eller noe annet vi bør se blir jeg veldig glad! Har vært i Disneyland før, så det blir det ikke nå... Ellers blir jeg glad for tips om noe som kan gjøre turen nedover europa med bil litt mer spennende. Blir vel 3-4 overnattinger tror jeg...Noen som har reist og har en reiserute de vil dele? Sitter og drømmer meg bort i ferieplaner mens snøen laver ned utenfor...
ZamZam Skrevet 3. februar 2008 #2 Skrevet 3. februar 2008 Kommer litt ann på hvor i sør du skal og litt på hvor gamle barna dine er, men iallefall.. Vil anbefale dere å reise til Carcassonne, nord-europas eldste middelalderborg ligger nemlig der. Ca 45 min syd for Toulouse. I Toulouse har du et rom museum, ( med raketter og sånt... , plus masse shopping muligheter.. ) Vidre kan du besøke nord- europas største safari park, rett utenfor Narbonne. ( 1 time unna carcassonne, Narbonne ligger ved middelhavskysten, med en rekker strender og tivolier på sommeren) Sigan tror jeg den heter, bare husker ikke hvordan man skriver det.. Iallefall der kjører du din egene private bil inn mellom løver og gaseller, ganske ok.. Etterpå kan dere ta turen ned til perpingang og kjøre derfra inn mor pyrineene, Touchan og Fitou er flitte regioner, dere kan kjøre gjennom hele pyrrinene for å ta med dere bourdeaux og resten av kystet på vei hjem.. Vil legge til at jeg håper du har air-con i bilen for nedi sør blir godt og varmt i en bil på dagene..
prekæs Skrevet 3. februar 2008 #3 Skrevet 3. februar 2008 Har vært der utallige ganger. Skal du helt sør, bør du kjøre veien fra Grenoble til rivieraen. Via Digne og Riez. Grand canyon de Verdon. Fantastisk Landskap og endeløse lavendelmarker. Esterelfjellene mellom Cannes og Freius. Gordes, som er en nydelig fransk landsby. Skal du bruke så lang tid ned, er det veldig fint rundt Val d`isere. Og drar du i juli så få med deg en etappe på tour d france. Lenger vest, fra Paris og rett ned til Clermont ferrand vil massif sentral dukke opp, et utrolig vulkansk landskap, med små landsbyer a la Skjønnheten og udyret. Kanskje vi sees:)
prekæs Skrevet 3. februar 2008 #4 Skrevet 3. februar 2008 Veien mellom Grenoble og rivieraen kalles Route Napoleon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå