dodi sin Skrevet 3. februar 2008 #1 Skrevet 3. februar 2008 Lillegutt ble født 24 januar, og det er kanskje litt tidlig men han har allerede hatt tre fire kvelder/netter med mye kolikksmerter. (forrigemann hadde dette i seks mnd. så jeg kjenner symptomene). Alle tips og råd mottas med stor takk. Er det noen som vet om en type alternative behandlere i asker?? Håper på mange svar, snufs dette er slitsomt.
ღDidrikmamsenღ Skrevet 3. februar 2008 #2 Skrevet 3. februar 2008 Jeg var på en helsekost og snakket med ei. Og hun var tilfeldigvis homeopat. Så hun anbefalte meg en medisin (sukkerkuler) men husker ikke hva den heter. Var jeg som skulle ta de pillene da, men det funket ganske raskt. Anbefaler deg å ta deg en tur til homeopat jeg =)
Afrodite´71 Skrevet 3. februar 2008 #3 Skrevet 3. februar 2008 Har du prøvd kiropraktor? Funker veldig bra for mange!
Gjest Skrevet 3. februar 2008 #4 Skrevet 3. februar 2008 KIROPRAKTOR funka kjempe bra for oss!! Prøv det:o)
henrikke 91 og torbjørn 07 Skrevet 3. februar 2008 #5 Skrevet 3. februar 2008 homopati skal vist være svært effektivt:)
Sneglemamma med nr. 2 i magen Skrevet 3. februar 2008 #6 Skrevet 3. februar 2008 Gutten vår fikk kolikk da han var 4 dager gammel... Vi prøvde det meste, men det var behandling hos osteopat som hjalp oss. Etter 4 behandlinger (osteopaten klemte på punkter i nakken og i mageregionen), ble han bra av kolikken. Det er verdt et forsøk. Lykke til!
Tussa og Sofie Skrevet 3. februar 2008 #7 Skrevet 3. februar 2008 Kiropraktor f.eks. Ligger en kiropraktor i asker ikke langt fra Elixia og scandic hotell. Han heter Morten Brøtmet vel...Tror de heter Asker kiropraktorklinikk rett og slett. Sjekk på nettet.
spireliten Skrevet 3. februar 2008 #8 Skrevet 3. februar 2008 Anbefaler tummy tub badebøtte. denne er effektiv til å lindre luftsmerter og til å hjelpe å få opp litt luft småen her elsker denne. Raper som bare det i den.
Bergene Skrevet 3. februar 2008 #9 Skrevet 3. februar 2008 Prøvd bæresjal? Dette funket for oss! Da var hun i oppreist stilling så all luften kom opp, i tillegg blir babyens mage masert av dine bevegelser. Også er det lurt å amme hyppig, da spiser babyen mindre for hver gang og magen får derfor ikke så mye å jobbe med og babyen gulper ikke. Dette med at man må amme kun hver 3 time for babyens mage er bare tull! Babyens blodsukker blir mye fortere lavere enn vårt så de trenger mat ofte. I magen var de jo vant til å få kroppskontakt og næring konstat. I land hvor bæring og selvregulert amming er en norm er det faktisk ingen babyer som har kolikk. http://www.solveig-spedbarn.com/urg.htm
Bergene Skrevet 3. februar 2008 #10 Skrevet 3. februar 2008 En annen ting er at hvis dere stresser blir babyen stresset også kommer dere inn i en vond sirkel. Babyen gråter, dere blir stresset av det, babyen blir stresset av at dere stresser og gråter mer osv. Babyer roer seg lettere om dere klarer å være rolig. Men ja jeg vet det er vanskelig!
milly:) Skrevet 3. februar 2008 #11 Skrevet 3. februar 2008 Du har kanskje prøvd det, med gutten min sluttet med kolikkplager da jeg kuttet ut kumelk i maten. ALL melk. dvs brød, saus, ++++ håper VIRKELIG for deres del at det ikke varer i 6 mndr denne gangen!
selma07 og engel Skrevet 3. februar 2008 #12 Skrevet 3. februar 2008 Vi brukte tummytub, bæresjal, camillete, kokt avkjølt vann, kiropraktor og et par ganger prøvde vi sukkervann. Tummytub og bæresjal ser jeg er beskrevet tidligere i tråden. men en ting til, bruker du sjal slipper du å bære med armene heletiden! Camillete og ammete ble anbefalt på hs. SElma elsker camillete enda!! Avkjølt kokt vann hjalp henne til å få rapa! Hun er veldig glad i vann, og det gikk veldig fint å gi henne det da hun gikk over fra bare mm. kiropraktor var kjempebra!! Tre behandlinger og skatten var mye mindre plaget!! Så verdt å prøve! Tilslutt så vil jeg nevne at vi lærte oss babymassasjen! Kolikkmassasjen er kjempe effektiv!! Verdt å prøve!! Det er ikke lurt å gi mer melk når den lille har vondt, gjør det bare værre!! Lykke til!! Vet at det erslitsomt!!! Vær sterk:o)
spurvemamma Skrevet 3. februar 2008 #13 Skrevet 3. februar 2008 Kiropraktor gjorde underverker for vår. Har du råd til det så prøv for alt i verden med en gang!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå