Gå til innhold

Hva spiser dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min syns jeg er veldig usunn i mat veien nå,jeg spiser veldig masse skiver m ha-på,men spiser middag også da,og litt godt... Er ikke så veldig skjessen på noen ting egentlig,mest mat lei... Kan dette være farlig for bebien? Hva spiser dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1 skive til frokost

1 skive til lunsj

pålegg: Peanuttsmør/syltetøy, ost, kjøttpålegg

ev: Havregrøt i stedet for brødskive

juice og te til brødmaten

middag, kylling/fisk/pølser/kjøtt/pannekaker/suppe

en yoghurt hver dag

av og til kveldsmat

innimellom: Mandler (særlig når jeg er kvalm) druer

litt godteri: Potetgull, sjokolade - ikke hver dag

Jeg har sluttet å legge på meg noe annet enn vann, men babisen vokser som den skal.

Skrevet

jeg spiser:

havrefras til frokost

to skiver til lunch med div pålegg + en yogurt

middag: alt mellom himmel og jord, vanlig middag:) både sunnere og usunnere noen dager

kvelds: en skive med pålegg eller noe godt..mmm!!

pluss ett par frukter i løpet av dagen.

Men om man ikke har matlyst så er det absolutt bedre å få i seg noe enn å gå uten. har selv dager der ingenting frister..

Men om du er ensformig i matveien kan det være en stor fordel å ta vitaminer:) Men ellers tror jeg også hos deg at babyn tar næringen den trenger:)

Skrevet

1 skive til frokost

2 til lunsj

1 kl 14

middag

varierer om jeg siser kveldsmat

en del frukt innimellom, kanskje yogurt, is, snop

spiser akkurat det jeg har lyst på, og spiser når jeg har lyst på det. tenker ikke noe særlig over om det er sunt, for mye eller for lite. noen dager spiser jeg MYE andre dager mindre

Skrevet

Da er jeg ikke så usunn alikavel,og jeg tar vitaminer... Takk jenter :o)...

Skrevet

Har diett og spiser i løpet av en dag:

Frokost: Grovbrød med kokt skinke, kalkun- eller kyllingpålegg. Paprika på... Evt havregrøt med skummetmelk og natren søtning. Vann.

Lunsj: Motsatte av frokost (grovbrød el havregrøt). Halvt glass skummet melk.

Mellommåltid: En frukt eller rå grønnsak.

Middag: Kylling eller kalkun, svinekjøtt eller fet fisk. Tilbehør som ikke gir for mye karbo, dvs grov pasta, klebefri ris eller linser/erter. Mest mulig rå grønnsaker, med litt youghurt-dip. Lite kokte poteter og grønnsaker, men det hender.

Kvelds: Brød eller havregrøt. Halvt glass melk.

MEN: de dagene det er BIM-treff, skeier jeg ut. Da blir det både kake og kakao og diverse, så de dagene koooooser jeg meg!

:o)

Skrevet

Frokost: En av disse

- En bolle Axa kornblanding med biola og evt frosne bær

- En posjon havregrøt med kanel og eplesyltetøy

- To brødskiver med smør og gulost

Lunsj:

Mye av det samme

I tillegg en daglig youghurt, et par appelsiner, et eple,

Har vært matlei det meste av svangerskapet og spiste kun brødskive med gulost i flere måneder:)

Ta litt vitaminer hvis du er usikker, ellers tar babyen alt den trenger fra deg. Babyen tar ikke skade av at du spiser din daglige HaPå:) dessuten er HaPå dritgodt!!

Kos deg du:)

Skrevet

Hvorfor og hvilken diett går du på Bringebæret?

Her er hva jeg spiser i løpet av en dag..

Frokost:

2-3 brødskiver med div pålegg( som oftest hvitost, brunost, italiensk salat, egg og kaviar)

1-2 glass juice. Multivitamin, tran og jern.

Lunsj:

Frukt/grønnsaker, 1 bødskive eller knekkebrød. Vann.

Middag:

Div. middager . Alt fra fisk, pasta, kjøtt, kylling omeletter, med masse grønnsaker til.

Kveldsmat:

Knekkebrød, havregrøt eller brødskive.

Skeier ut med iskrem eller et glass cola innimellom. Ca 2-3 ganger i uka.

Skrevet

Synes de fleste av dere spiser veldig sunt, men litt lite? 1 skive til frokost og en til lunsj? Er dere på diett alle sammen?

Her er det:

Havregrøt til frokost, med melk og rosiner

To skiver + frukt eller yoghurt til lunsj eller salat + frukt eller yoghurt

Vanlig middag

Kveldsmat 2-3 knekkebrød med pålegg, ev. yoghurt dersom jeg ikke har spist det tidligere.

I tillegg til dette er det mellommåltider med frukt flere ganger om dagen + litt snop omtrent hver dag. Passer på å ikke komme opp i for mange kcal jeg da siden jeg har en del å gå på fra før, men alt dette jeg har listet opp spiser jeg hver dag og jeg kommer ikke over kcal-nivået for at jeg skal holde meg stabil... Jeg spiser jo en del mer enn dere og jeg har en grunn, syntes bare det så så stusselig ut det dere andre presenterte.

Skrevet

Jeg spiser myyyye mer en dere ser jeg...

2 skiver til frokost. div sunt pålegg (ost, skinke etc)

1 glass juice, 1 glass sjokolademelk

Lunsj. som frokost + en youghurt

Vanlig variert middag.

På kvelden gjerne en frukt eller to. Snoker i skapene og finner gjerne sjokolade. spiser ca 50 g hver dag i snitt. Noen ganger mer noen ganger mindre.

Av og til youghurt med korn til kvelds.

Skrevet

Jeg glemmer å spise jeg...!! så jeg spiser som regel når sambo er inne å spiser eller når andre spiser...hehe...så når jeg er på shopping så er keg sulten hele tiden...hehe...alle spiser jo på noe heletiden!!

men sånn på rutine så spiser jeg:

frokost-en skive med brød og ymse pålegg..gjerne skinke ost og majones. og masse melk...en halv liter kansje:O(helt dilla)

sånn i 11 tiden spiser jeg joghurt,frukt,og en kopp te

i to tiden en skive med brød og masse melk

og i 4-5 tiden -vanlig middag....ikke så mye for da blir jeg kvalm.

og til kvelds spiser jeg kansje en skive brød om har lyst på noe og drikker melk!!

ellers så drikker jeg ganske mye vann...tørster noe helt forferdelig...men jeg fyser ikke så veldig på godteri---(utenom sitron drops da...noe jeg ikke spiser til vanlig)kansje fordi jeg blir fort kvalm?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...