juliogjuleprinsesse Skrevet 3. februar 2008 #1 Skrevet 3. februar 2008 jeg har verdens morsomste jobb, egentlig! Desverre er det en krevende jobb. Den krever mye av meg både når jeg er på jobb og "tar" en del av fritiden min. Dette er vanskelig å gjøre noe med, slik er det bare. Nå etter at jeg ble gravid leker jeg med tanken på å bli hjemmeværende... Andre som leker med tanken?! For min del blir det nok bare med tanken for pappa'n har også lyst til å være en del hjemme, jeg vil være hjemme så lenge som mulig... Men tenker på at det er fint å slippe mas og kjas i hverdagen.. Vet det ikker helt realistisk tenkt, men spennende å høre hva dere andre tenker. Tanken har kommet snikende på meg, etterhvert som jeg blir mer og mer sliten for hver uke som går.
mto2 Skrevet 3. februar 2008 #2 Skrevet 3. februar 2008 Sist eg hadde permisjon, synest eg det var SÅ herlig å ikkje ha ei einaste avtale i boka, og kunne ha kvar einaste kveld heime om eg ville. Men det var deilig å komme seg meir ut blant folk, og gå på jobb etter 9 mnd heime. Vi delte permisjonen 50/50 siste månadane (passa best for sambo), og det var veldig greitt å få ein mjuk overgang til jobblivet att.
juliogjuleprinsesse Skrevet 3. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. februar 2008 Håper jeg får til en fin avtale med arbeidsgiver, min jobb er vanskelig å ha deltid... Desverre. I tillegg innebærer det ca to kvelder i uken med jobbing, i tillegg til full uke ellers. Så får vi se da, hva fremtiden bringer til oss
lille sprelle Skrevet 3. februar 2008 #4 Skrevet 3. februar 2008 Pappaen skal ha de siste tre mnd av 12 mnd hvor jeg da går ut i jobb. Deretter planlegger jeg å være hjemme minst ett år til, men det vet jeg ikke før det nærmer seg. Har anledning til å jobbe litt frilans eller jobbe litt kveld og ev. få barnevakt når jeg har avtaler, eller at pappaen jobber hjemmefra/avspaserer. Tenker det kan være en grei avveksling til å gå hjemme Men vet jo ikke, for dette har ikke jeg prøvd før! Det blir selvsagt en god del strammere økonomisk, men det er både pappaen og jeg veldig instilt på. (det blir jo også mindre skatt!) Vi ønsker å være de som primærpåvirker barnet vårt mest de første leveårene. Det er vanskelig å få til med full jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå