Gå til innhold

For tidlig med sutt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min er nå to uker gammel og har et veldig suttebehov også utenom når han spiser. Istedetfor at fingrene våre skal være inni munnen hans har vi nå prøvd sutt. Han får ikke ha den lenge om gangen, bare sånn at han roer seg. Er det for tidlig? Når begynte dere med sutt på deres barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår begynte med sutt når hun var 12 timer gammel. Var de på nyfødtavd. som gav henne den, og siden har vi brukt den... Men jeg tror ikke dem anbefaler sutt, før man får til ammingen skikkelig...

Skrevet

gutten min begynte med sutt en time etter han kom ut. han lå på nyfødt intensiv og de hadde bare gitt han det der..

Skrevet

Når hun var 2 uker. Hadde stort suttebehov.

Men det tar litt tid. Jeg fikk ikke til å få hene til å ta den, men så slutta jeg da hun ikke ville/brekte seg. Men mamma viste råd: Du kan se filmen på hjemmesiden min, gå inn på Synne - filmer av Synne.

www.henningogida.piczo.com

Bruk en god tid 1-2 timer før hun klarte det. Og til og med da plagdes hun litt de første dagene

Skrevet

Han tar den veldig fint. men hva mener de med at ammingen kommer i gang skikkelig.. vi ammer ca hver tredje time og da spiser han ca 15 min og er god og mett.. tar puppen veldig fint. vil det si at ammingen er skikkelig i gang eller har det med uker å gjøre?

Skrevet

Jeg spurte om dette da helsesøster var på hjemmebesøk. Hun sa at babyer trenger ofte mer melk om ettermiddagen/kvelden enn på dagen, siden denne melken ofte ikke inneholder den tynne tørsteslukkeren. Derfor var det viktig å forsikre oss om at han ikke var sulten, og derfor grinete. Dette var når gutten min var 2 uker. Hun sa at om ammingen var godt i gang, var det derimot ingen grunn til å la være å gi smokk. Med dette mente hun at han tar puppen uten problemer og spiser seg god og mett. Det har ingenting med alder å gjøre. Noen babyer sliter med å få til ammingen, og da er ikke smokk en god løsning. Gutten min er nå 5 uker, og trenger hjelp til å holde smokken på plass, men liker godt å sutte på den. Vi bruker den bare nå han våkner og er urolig eller sliter med å sove. Tenker at han vil få til å holde den selv med tiden.

Skrevet

samma som med sønnen vår. han havna på intensiven, og så hadde de plutselig gitt han smokk. ville i utgangspunktet ikke at han skulle bruke smokk, men når det er som å slå av en bryter når han griner, så er det klart han får fortsette å ha den:P hanhar et stort suttebehov, så da er jo smokken kjekk å ha!

Skrevet

Gutten min fikk smokk for første gang den dagen han ble født. Det var de på intensiven som ga han det. Siden har han smokket i vei :o)

Skrevet

Ammingen din er skikkelig i gang da ja;) Ikke lurt å gi sutt de første ukene hvis barnet strever med å spise fra puppen din. Vi og gav smokk med en gang. Han har aldri hatt problemer med å ta hverken pupp eller flaske!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...