Gå til innhold

Når bestemte du deg for barnets/barnas navn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var det du eller partneren din som foreslo det, og tok det lang tid å bli enige?

Hos oss så var det jeg som foreslo navnet vi valgte tidlig i svangerskapet.

Han var litt usikker i begynnelsen( navnet er sjeldent), men utover i svangerskapet så ble han mer og mer glad i navnet :o) Rett før fødselen så var vi begge 100 % sikre :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg valgte navnet alene (vært alene fra dag en..) etter første ultralyd, hadde aldri ett annet navn eller guttenavn i tankene.. fikk ikke vite kjønn på ul, men viste det var jente langt inni sjela hehe..

Skrevet

Eldste min visste vi hva skulle hete før fødselen. Oppkalt etter min mormor.

Minsten brukte vi lengre tid på.. Han var vel et par dager gammel før vi bestemte oss..... Hadde ingen aning når han kom til, ble ikke helt enige..

Skrevet

Første gangen fant jeg navnet rimelig kjapt og mannen trengte noen uker på å si at det likte han også. Så da vi i uke 24 på 3D UL fant ut at det var en jente helt sikkert het hun det fra da.

Denne gangen har vi to navn på listen vi begge liker men vi klarer ikke å bestemme oss så vi skal vente til etter fødsel. Er i uke 33.

Skrevet

Vi hadde noen navn vi likte begge to, men ville ikke bestemme før gutten var født å vi fikk se han. Måtte liksom se om noen av navnene passet. Navne ble bestemt 3. dag på barsel, å det ble ikke noen av navnene vi hadde snakket om på forhånd. Men vi var kjempeenige, det var ingen tvil om hva gutten skulle hete:)

Skrevet

Med en gang jeg visste jeg var gravid,tenkte jeg at hun skulle hete Tone Lise hvis det ble en jente :D

Skrevet

jente navnet var bestemt LEEEEENGE før babyen ble unnfanget... Guttenavnet diskuterte vi under svangerskapet, og der ble vi enige etterhvert ( det var jeg som forslo ett navn da)...MEN det ble ei jente, og da ble det ODA. Hun er oppkalt etter ei lita jente jeg traff på en ferie for mange år siden.. Verdens nydeligste jente!!!

Skrevet

Var litt fram og tilbake.. men sto på sisten igjen med mathias og tobias.. jeg ville mest mathias, mens sambo holdt en knapp på tobias.. men ble enige om mathias til slutt ;)

Skrevet

Hehe litt morsomt egentlig..En ganske høyt opp i bedriften der samboer jobber, heter det. Var sånn jeg fant navnet. Synes navnet var råkult. Samboer likte det også..Men måtte smake litt på navnet ;)

Navnet til eldstemann bestemt jeg da jeg var 12 år ;)

Skrevet

Lita stund før fødselen.Vi satt i sofan og diskuterte og plutselig plompa..... ut av munnen til mannen min.Å begge ble enige raskt om d navnet.Dette navnet var aldri i mine tanker. På 2.mann bestemte vi oss dagen etter.Det sto mellom 2 navn.

Skrevet

Var enige om både jente og guttenavn en stund før jeg ble gravid,Blir værre med nr 2 når den tid kommer.

Skrevet

Jentenavnet hadde vi klart, men var veldig uenige i hvilket navn det skulle bli om det ble en gutt. Mange navn ble foreslått, men da sambo sa Even, var det bare som om en stemme sa "ja, det er navnet". Og det ble en gutt =)

Skrevet

Pappaen hadde bestemt oss før jeg ble gravid. Jeg måtte tenke litt på det under graviditeten fordi det var så fremmed for meg :) Nå kunne han ikke hatt noe annet navn.

Skrevet

Vi bestemte oss etter at vi hadde vært på 3D ultralyd og fant ut at det var en liten jente. Det var faktisk pappa som foreslo navnet lenge før vi fant ut at vi var gravide, men vi gikk noen runder før vi bestemte oss.

Pappa´n sin famile snakker engelsk, så vi ønsket et navn som går bra både på norsk og engelsk. Vi endte derfor på Emily. Utfordringen blir å finne et navn til nestemann, som passer med Emily og funker både på norsk og engelsk!

Skrevet

Vi hadde tre navn på lista før fødselen. Rett etter han kom, sa faren til gutten; heter du XX. Og siden han ikke skreik, ble det det *fnis*

Skrevet

Vi bestemte oss 6 uker etter nurket kom til verden. Det var mitt forslag, og etter å ha smakt på det et par uker var samboeren min endelig enig....da hadde vi "krangla" om navn siden jeg var 17 uker på vei. Jeg ville opprinnelig ha Levi, han ville ha Mathias. Milevidt fra hverandre når det gjaldt smak på navn, altså. Til slutt ble det Sivert, og vi er begge strålende fornøyde ;-)

Skrevet

Jeg var sikker på at det ble en gutt, og hadde et guttenavn jeg VILLE ha.. Sambo var ikke overbevist, så vi gjorde en deal på at jeg valgte guttenavn og han jentenavn. UL i uke 18 viste jente, og pappan bestemte seg en dag eller 2 senere =)

Skrevet

Når jeg satt med den første positive gravidetstesten i hånda hehe

Første som slo meg var at det er ei jente og hun heter Camilla.

Pappan måtte venne seg litt til navnet, og han hadde muligheter til å komme med forslag....men han kom aldri med noen så da ble det Camilla :-)

Skrevet

Vi hadde guttenavn klart før jeg ble gravid, for det er mellom navnet til mannen min, som nsten aldri blir brukt, (bare når jeg er sint....he he he)

Jentanavn sto det mellom to Linnea eller Thea...... Vi fikk en gutt:-)

og jentenavnene er ikke på lista om vi blir gravide nå:-) er for oppbrukt, mener jeg:-)

Skrevet

Etter UL som viste jente, begynte vi å tenke på navn. Det gikk ganske lang tid, men før fødselen hadde noen få alternativer på lista, men det var ikke helt bestemt.

Men vi fikk en GUTT, og hadde ikke peiling på navn...

Vi bestemte oss da han var tre uker. Det var lettere å bestemme navn på han, enn alle jentenavnene vi hadde sett på (det hadde jeg ikke trodd :)

Skrevet

vi hadde ikke pratet om guttenavn under svangerskapet, da sambo absolutt mente det var en jente så vi var helt blanke...

inntil sambo sto med sønnen sin i armene 5 min etter fødselen å sa "joakim", så da ble det det=)

Skrevet

Hadde vi fått jente hadde hun hstt navn fra dag 1, og det var Melina.. Når gutten kom ble alt litt verre.. Jeg sa Jesper, han sa Pontus. Jeg sa Nicholas, han sa Adrian.. hehe.. tilslutt bare poppet Patrick opp i hodet mitt, og vi likte navnet begge to :)

Skrevet

Vi begynte å diskutere tildlig i svangerskapet, men hadde helt forskjellig smak og meninger. Vi måtte rett og slett legge det på vent til etter at barnet var født slik at det blei litt ro i heimen *knis* Men 1 mnd etter at hun ble født fikk hun navnet, som jeg hadde funnet tidlig i svangeskapet. Han måtte bare venne seg til det først å se at hun passet til det :o)

Med hun eldste som har en annen pappa fik vi navnet klart dager før hun ble født.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...