Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #1 Skrevet 3. februar 2008 Det er jo ingen ukjent sak at det er _mange_ der ute som mener at man bør stå for det man har gjort. Ta konsekvensene av et samleie uten prevensjon. Da lurer jeg på; Mener dere virkelig at det er bedre å sette et barn til verden som i utgangspunktet ikke er ønsket? Å sette et barn til verden der mor og far kanskje ikke kjenner hverandre? ...-der forholdene så absolutt ikke ligger til rette for å sette et barn til verden? ...-der barnet blir prioritert bort siden mor verken var klar for dette, eller hadde tid til dette, eller ønsket å sette tid til dette? Jeg kunne listet opp tusenvis av andre grunner her, men regner med at dere fatter poenget mitt! Selvfølgelig er ikke abort noen lettvint løsning, og ja - man tar jo et liv, er med på den. Men likevel; veldig ofte kan dette være en mye bedre løsning enn å faktisk bringe frem barnet. Dere snakker om å ta konsekvenser av egen handling. Et barn er ikke et produkt av en handling i den forstand. Det er et helt liv, men behov; primærbehovene klarer nok de fleste å tilfredsstille, men det er ikke nok! Jeg synes at abort, i mange tilfeller, viser at man er fornuftig og nettopp har tatt _konsekvensene_ for egen handling. Man klarer selv å se at dette ikke kan gå - slik situasjonen er. Jenter/damer som tar abort viser at de har tenkt gjennom saken. De har overveid situasjonen, de har satt opp "for- og i mot", og kommet frem til at den beste løsningen - for barnet som kunne blitt til - er at det ikke får bli til. Å sette et barn til verden bare for å ta konsekvensene for egen handling er egoistisk - og lite gjennomtenkt!
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #4 Skrevet 3. februar 2008 Så slutt å knull rundt som noen andre kaniner på mannfolk som dere ikke "kjenner" som du sier!! Slutt å oppfør dere som noen horer!!! Å du sier at jenter/damer som tar abort viser at de har tenkt gjennom saken?? er du helt skutt i hodet??? Kansje den beste løsningen er å knipe igjen det jævla fittehullet deres å tenk over hva sex kan føre til!!! Om dere absolutt ikke vil bli gravid så bruk p-piller og kondom samtidig da, så er du sikker på at dere ikke blir gravid, istede for å stikke å ta abort som om dere skulle på frisøren, for det har faen me blitt like vanlig det!!! Blir kvalm av dere!!!!!
Lindus85 Skrevet 3. februar 2008 #5 Skrevet 3. februar 2008 Denne saken har blitt diskutert så mange ganger og alle har stort sett en mening om dette. Både for og imot... Men du anonym.. det er ikke alle som blir ufrivillig gravide som puler rundt på Gud og enhver man og som "burde" knipe igjen fittehillet sitt som du så fint formulerte det.. Min egen mor ble gravid med meg som 19 åring for 23 år siden når hun gikk PÅ p-piller.. Hun hadde ikke glemt en eneste en, men ble altså gravid.. Hun var da gift med min far, men følte seg ikke klar for å få barn... De så derfor ingen annen utvei enn abort. Mamma var mitt i utdanning og hadde ikke jobb og pappa seilte mye i militæret. Alikevel valgte hun å få meg, noe jeg selvfølgelig er veldig glad for!! Men poenget mitt er at alle situasjoner er helt forskjellige og å komme med sånne dårlig påstander og drittslenging syntes jeg vitner om en svært umoden og dårlig oppfatning av virkeligheten. Våkn opp!!!
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #6 Skrevet 3. februar 2008 heh! Interessant ... For eksempel så ville det vært mye mer fornuftig å ta abort enn å sette et barn til verden og få en mor som anonym 13.31. Håper inderlig ikke du er gravid - og om du mot all formodning er det så håper jeg, igjen inderlig, at du skjerper deg og vokser opp før barnet blir født. Makan til trangsynhet og umodenhet skal du lete lenge etter! Jeg kjenner det ordenlig knyter seg i magen ved tanken på å ha en mor som deg. Håper de rundt deg klarer å se det, så barna dine eventuelt får hjelp før det går alt for lang. Ønsker deg lykke til med det - håper du blir "frisk" snart! MEN; for å svare på innlegget ditt, igjen nn 13.31, så gikk jeg i dette utganspunktet ut i fra situasjoner der du allerede har blitt gravid. Ikke før man blir gravid. Dersom alle skjerpet seg, eller sluttet å oppføre seg som horer som du så pent sier det, så ville det jo ikke vært noen debatt. Men en slik verden finnes ikke. Så - igjen, problematikken her går ut på hva man gjør ETTER man har funnet ut at man er gravid.
Ikkelektuell Skrevet 3. februar 2008 #7 Skrevet 3. februar 2008 Endelig, en aborttråd med snev av fornuft.
mamma til twins Skrevet 3. februar 2008 #8 Skrevet 3. februar 2008 Herregud da kjerring. Det skal ikke være mulig å være så firkantet i synspunktene sine. Hva med meg da, som ble gravid etter et overgrep, før den fabelaktige angrepillen kom på markedet? Små bedrevitere kan rett og slett bare grave seg ned.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå