Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #1 Skrevet 3. februar 2008 Hvordan kan våre barn ha en god søsken relasjon til hans barn, når hans barn egentlig ikke vil ha meg der. Det er ikke særlig koselig for et barn å oppdage at andre ikke liker ens mor eller far, og der skal barna våre gå oppi dette hvert eneste samvær. Hvordan kan de se på dem som familie når de er langt der i fra. Klart at jeg ser våre barn som mer nærme med sine søskenbarn, enn med halvsøsken, som har problemer med å godta den nye familien.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #2 Skrevet 3. februar 2008 Nei det er ikke lett. Litt av spørsmålet er jo hvorfor hans barn ikke vil ha deg der? Det kan jo være mange grunner til det;men hva om de ser det slik at du har tatt deres mors plass? Da vil jo de føle at det er noen som ikke liker deres mor der også,akkurat som du er bekymret for at ditt barn vil føle.......hmmm
Gjest Skrevet 5. februar 2008 #3 Skrevet 5. februar 2008 Den tanken har jeg også gjort meg HI. Litt merkelig svar du fikk av forrige innlegger forresten.... Klart det er tyngre for fellesbarna som ser at storesøsken ikke liker moren deres av en eller annen merkelig grunn enn det er for stebarna som så og si aldri opplever at moren deres blir mislikt av feks. stemor. I de aller fleste tilfeller opptrer aldri stemor sammen med både stebarn og biomor. Om stemor ikke liker biomor så virker det lite inn på stebarna, men om biomor ikke liker stemor så får det konsekvenser for forholdet mellom stebarn og stemor. Ingen har det godt da - hverken stebarn eller stemor, fellesbarn eller far. En biomor som blir mislikt av stemor trenger ikke forholde seg til det, men en stemor MÅ forholde seg til realiteten når biomor misliker henne fordi hun bor sammen med biomors barn, som ofte fungerer som mors forlengede arm/personlighet i far og stemors hjem. At stemor har "tatt" morens plass..... det er noe som er inne i hodene til stebarna. Det er ytterst få stemødre som ønsker å erstatte moren eller faren - de fleste av oss ønsker av hele vårt hjerte å være oss selv og bli godtatt for det! For min del så er ikke våre fellesbarn så store at de ser at storesøsknene misliker meg, men jeg ser at ettersom de blir eldre så vil jeg beskytte dem for slike scener ved å unngå fellesarena med stebarna. Det er farens ansvar å ta seg av sine barn - illusjonen om en lykkelig storfamilie er knust for min del. Jeg har gjort mitt beste, men det er ikke nok at stemor ønsker stebarna velkommen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå