Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #1 Skrevet 3. februar 2008 Har alle her kjøpt både vugge og sprinkelseng, eller er det flere som meg som bare har tenkt å ha sprinkelseng?
nr 4 er her<3 Skrevet 3. februar 2008 #2 Skrevet 3. februar 2008 vi har bare sprinkelseng..tenkte vi bare kunne bruke bagen til vogna i stua når ho sover på dagen:)
Sunniva78 har to små Skrevet 3. februar 2008 #3 Skrevet 3. februar 2008 Vi har vugge i familien vi. Men tror nok jeg hadde kjøpt om vi ikke hadde hatt, er så mange som sier det er så praktisk og koselig å ha vugge på stua:-)
Ella_A♡-Fødeklar- Skrevet 3. februar 2008 #4 Skrevet 3. februar 2008 Har bare sprinkelseng vi. Har kjøpt inn ei reise seng til stua pga hundene, kunne ikke hatt en vugge der uansett.
ivfbaby Skrevet 3. februar 2008 #5 Skrevet 3. februar 2008 Hei, jeg har mange soveplasser, men det er helt tilfeldig, en vokseseng etter pappaen på barnerommet, vugge på kjøkkenet, indisk hengevugge jeg ikke vet hvor jeg skal ha og vogna... og nå sitter jeg og tenker at vokse senga i grunn er for stor til å ha inne på vårt rom og vugga skulle jo være til pynt, mannen har fobi mot å skru opp kroker i taket, så da er jo ikke hengevugga noe å bruke før sommeren på terassen uansett... Hadde jeg bare hatt en sprinkelseng så hadde nok det holdt i massevis og spart meg for dette dumme dilemmaet!!!
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #6 Skrevet 3. februar 2008 Vi har både vugge og seng. Sprinkelsengen står på soverommet, og har en helt annen funksjon enn vuggen. I sprinkelsengen skal babyen sove til den er ca.2 år. Vuggen står i stuen, og der skal babyen duppe av litt og sove litt i løpet av en dag. De sover jo hele tiden. Det blir for kaldt å ha en bag stående på gulvet. Er jo gulvkaldt og trekk på gulvet, selv i nye hus. Spesielt babyer må sove litt opp i høyden. Når babyen er ca.8 mnd. er den for liten for vuggen, og den settes på loftet:) Den passer gjerne i lengden, men de kommer seg ut av vuggen, og da kan man ikke helt slappe av lenger. En vugge er mest for kosen og det estetiske sin skyld. Ser fint og idyllisk ut, men samtidig praksisk.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 3. februar 2008 #7 Skrevet 3. februar 2008 Vi har bare sprinkelseng og tenkte å ha all soving i den, eller i bagen til vognen hvis vi har vært på tur eller noe.
Gjest Skrevet 3. februar 2008 #8 Skrevet 3. februar 2008 Dette er nr. 2, og vi har vugge i familien. Brukte den ikke til nr. 1, men ser for meg at det kanskje blir praktisk med nr. 2. Ikke vet vi om gutten vår kommer seg over til stor seng før babyen kommer heller, han elsker sprinkelsenga si, så mulig vi bruker vugge om natta i den første perioden, i stedet for å kjøpe ny sprinkelseng,
maria isabell Skrevet 3. februar 2008 #9 Skrevet 3. februar 2008 trenger ikke vugge:) bruk vognbagen i begynnelsen...ofte liker babyen det best:)
kat75 Skrevet 3. februar 2008 #10 Skrevet 3. februar 2008 Vi har begge deler. Sprinkelseng på soverommet, og så gjør vi som med førstemann og har vogge i stua. Det skal sies at vogga er en 'familievogge' min mor kjøpte, som skal gå på rundgang til alle nyfødte i familien, men tradisjonen er ny, han som blir storebror her er den første som brukte den, og den kommende lillebror blir nr. 2. Strengt tatt er det ikke nødvendig med så mange soveplasser rundt forbi, vi kunne sikkert like gjerne bare brukt sprinkelsenga eller vognbagen, men jeg synes det er fint å starte en tradisjon, og det var veldig koselig med vogge i stua sist. Ganske praktisk de første månedene også, storebror hadde i alle fall mange korte søvnetapper i løpet av dagen.
mamsen & guttaboys Skrevet 3. februar 2008 #11 Skrevet 3. februar 2008 vi skal ha begge deler. sprinkelseng på rommet (den jeg lå i når jeg var bare liiiiiten:) ) så holder min kjære far og lager vugge til lillemann, som vi skal ha på stuen.
*Amy Lee 09.03.08 :) HAR FØDT! Skrevet 3. februar 2008 #12 Skrevet 3. februar 2008 Vi kjøpte sprinkelseng til soverommet & kurv m/stativ til stuen.grunnen er at vi bor i et stort hus med soverom i 2 etasje....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå