Mockanin Skrevet 3. februar 2008 #1 Skrevet 3. februar 2008 hvor lang tid bør man gi seg selv før man er sikker på om man liker/trives med jobben? Begynte i ny jobb på mandag, men føler at jeg ikke mestrer arb.oppgavene helt. Er så mange frister jeg ikke klarer å huske og når jeg skriver det ned blir det bare surr fordi da sier noen andre noe annet. Har tre-fire personer jeg skal forholde meg til og tre av dem sier gjerne forskjellig om samme tingen. Den fjerde personen kan ikke disse tingene selv. Folkene liker jeg, men jobben begynner jeg å bli veldig usikker på. Når mannen min og alle andre spør hvordan det går så forsøker jeg å være positiv og si at joda det går så bra så. Men alikevel så føler jeg at det ikke gjør det. Fikk beskjed på fredag at neste uke skal jeg vaske. HØ?? vaske, trodde ikke det var min jobb lissom. Ikke tør jeg, av ulike grunner, å klatre opp på stiger for å komme opp i høyden og få vasket.. og ikke har jeg lyst til å si NEI i fare for å virke usamarbeidsvillig. Føler vel at jeg heller burde bruke tiden på å lære det jeg skal. Er det andre som føler eller har følt det sånn når dem har begynt i ny jobb?
petite fleur Skrevet 3. februar 2008 #2 Skrevet 3. februar 2008 Jeg HATER å begynne i ny jobb, og synes stort sett alt er grusomt de første 3 ukene. Jeg pleier aldri å trives ordentlig i en ny jobb før det har gått ca 2 mndr, for da kan jeg jobben såpass godt og kjenner kollegene mine bedre. (Dessverre blir man jo som lærer i Tromsø kommune bare en kasteball i systemet, og når du endelig har funnet deg til rette et sted er det ikke bruk for deg lenger ;-( Måtte bare få det ut - over til deg ) Poenget mitt er: Det er etter min mening litt tidlig å slutte i jobben pga mistrivsel - det kan fort forandre seg. Gi det noen uker til! Nå vet jeg ikke hvilken jobb du har, men hvis det ikke innebærer vasking og ingen av dine kollegaer må vaske, ville jeg sagt fra.....Selv om jeg skjønner du kvier deg litt for det.
meg & to små vampyrer Skrevet 3. februar 2008 #3 Skrevet 3. februar 2008 For det første: det tar litt tid før man er trygg på oppgavene sine, i min forrige jobb regna de en ikke som ferdig opplært før etter 6 måneder:) For det andre: om du er usikker på hva som er rett når folk sier ulike ting, spør sjefen eller nærmeste leder! Det lønner seg. Om du er usikkker på hva som faller inn under dine oppgaver kan du ta det opp med lederen din også. I min erfaring er det bedre å ta det opp med de som kan gi skikkelige og konkrete svar med en gang.
snartmammapåny Skrevet 3. februar 2008 #4 Skrevet 3. februar 2008 Nå har jeg bare begynt i 3 nye jobber i mitt liv, men elsket de alle fra dag en. Dette tror jeg har med at jeg jobber hardt for å bli fortrolig med jobben. Jeg spørr MASSE spørsmål. Spørr heller tre ganger for mye enn å skulle føle meg usikker i det jeg skal jobbe med. Så mitt råd til deg vil være å spørr mer. Sjefen din vil nok helt sikkert at du spørr en gang for mye enn at du misstrivs i jobben eller gjør en feil som ikke lar seg rett opp. Så ta deg et møte med sjefen. Inrømm at du synst ting er litt uoversiktlige. Forhør deg om hvilke frister som gjelder. Og si at du får ulike frister fra alle kanter og blir veldig usikker. Ønsker deg lykke til, håper du finner styrke til å ta dette opp med sjefen din så du får de kunnskapene du trenger. For å kunne yte sitt maksimale er det viktig å være trygg i jobben sin, så det er noe både du og din sjef vil tjene på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå