Gå til innhold

Dere som bruker manuell pumpe...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat begynt, og trenger litt hjelp til følgende:

Kan jeg pumpe opp i samme beholder flere ganger i løpet av en dag før jeg fryser ned (får ikke ut så mye om gangen ennå...)??

Må jeg sterilisere pumpen mellom HVER pumping (også når jeg pumper flere ganger i løpet av en dag)?

Hvor mye (sånn ca) spiser babyen (6 uker) pr måltid? Slik at jeg kan lage og fryse ned riktige porsjoner...

tusen takk for hjelpen :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du kan pumpe i samme beholder flere ganger på samme dag. (Men den må jo i kjøleskapet imellom pumpinga selvfølgelig:)

Jeg steriliserer den en gang om dagen. Skyller den bare om jeg bruker den flere ganger om dagen.

Jeg vet ikke hvor mye en 6 uker baby spiser, og det er sikkert forskjellig fra unge til unge å. Men jeg pleier å fryse ned 100ml. Må ha to posjoner nå (men mi er jo 6 mnd nå da).

Lykke til! :)

Skrevet

Du bør ikke pumpe den nye varme melka rett i den kjøleskapkalde melka. Pump, kjøl ned og så hell de i samme beholder før du fryser.

Skrevet

jeg koker mellom hver gang, og vil tippe at en 6 ukers baby vil spise mellom 60-100 ml altettersom hvor sulten h*n er! gi 100, og se hvor mye som blir igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...