pea-in-the-pod Skrevet 3. februar 2008 #1 Skrevet 3. februar 2008 Har akkurat begynt, og trenger litt hjelp til følgende: Kan jeg pumpe opp i samme beholder flere ganger i løpet av en dag før jeg fryser ned (får ikke ut så mye om gangen ennå...)?? Må jeg sterilisere pumpen mellom HVER pumping (også når jeg pumper flere ganger i løpet av en dag)? Hvor mye (sånn ca) spiser babyen (6 uker) pr måltid? Slik at jeg kan lage og fryse ned riktige porsjoner... tusen takk for hjelpen
Gjest Skrevet 3. februar 2008 #2 Skrevet 3. februar 2008 Ja, du kan pumpe i samme beholder flere ganger på samme dag. (Men den må jo i kjøleskapet imellom pumpinga selvfølgelig:) Jeg steriliserer den en gang om dagen. Skyller den bare om jeg bruker den flere ganger om dagen. Jeg vet ikke hvor mye en 6 uker baby spiser, og det er sikkert forskjellig fra unge til unge å. Men jeg pleier å fryse ned 100ml. Må ha to posjoner nå (men mi er jo 6 mnd nå da). Lykke til!
Gjest mphs Skrevet 3. februar 2008 #3 Skrevet 3. februar 2008 Du bør ikke pumpe den nye varme melka rett i den kjøleskapkalde melka. Pump, kjøl ned og så hell de i samme beholder før du fryser.
line_n & sara Skrevet 3. februar 2008 #4 Skrevet 3. februar 2008 jeg koker mellom hver gang, og vil tippe at en 6 ukers baby vil spise mellom 60-100 ml altettersom hvor sulten h*n er! gi 100, og se hvor mye som blir igjen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå