Gå til innhold

Noen som har vært hos lege eller jordmor ennå?


KEJ78

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.. Håper formen er god. Første gang jeg er gravid, og det er endel ting å sette seg inn i. Gleder meg veldig!!! Har bestilt time hos jordmor på helsestasjon.. Blir spennende det. Noen som har vært hos lege eller jordmor ennå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei hei. skal bestille time i morgen,gru gleder meg litt.første gang jeg er gravid også.gleder meg masse!!!hvordan er formen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei. er 5+3 uker på vei, så tenkte jeg skulle vente en stund med å bestille time hos jordmor. venter til jeg er ca 8 uker med å ringe tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg ringte akkurat til legekontoret. Der sa de at det ikke var normalt med noe kontroll før i uke 10, så jeg fikk ikke time før 6. mars. Synes det var lenge til! Tror jeg er i uke 7 nå og har nettopp funnet ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Min første gang også. Tenke faktisk å ta abort, så dro til sykehuset på GU. Fikk da vite at det er to stykker, da ble jeg selvfølgelig enda mer usikker, helt til jeg bestemte meg i forrige uke for å beholde. Tenkte å vente ett par uker før jeg ringer jordmor. Masse å sette seg inn i, det er sikkert å visst:) Men spennende er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, 2 stk ;) Så spennende!!

 

Jeg venter litt med å bestille time. Tok test for 1 time siden :) Men jeg har følt det på meg i vartfall 1 uke... er 4+4 i dag.

 

Var til legen og testet når jeg var 5-6 uker forrige gang. JM kontroll når jeg var 10 uker. gikk da tilbake når jeg var 12 uker og fikk høre hjerteslag.... Åh, for en magisk lyd!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også beskjed av legen at jeg trengte ikke få time før jeg var ca i uke 10. Blir gøy å høre hjertelyd ja! Blir litt mer virkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så de noe på UL så tidlog ? Skal til GU neste uke (som var planlagt før jeg fant ut at jeg var gravid) og tror han har UL apparat. Kanskje han kan se noe..? Men er bare 5 uker på vei da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ringte å bestilte time i dag, er 4+4 i dag og fikk time 22.feb. da er jeg 6+1. Aner ikke hva som er normalt, men spennende er det uansett!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppdaget at jeg var gravid tidlig i januar. Hadde en legetime for noe annet 7. januar, og fikk da ordnet time til kontroll (med urinprøve m.m) 22.02. Jeg ville da vært 11+4 da, noe som jeg syntes var ganske lenge.. Desverre så fant jeg ut at jeg spontanabortere bare noen dager senere. Har ennå ikke fått avbestil timen 22.02, men 8.2 oppdaget jeg at jeg er gravid igjen, er 4+1 i dag og vil være 5+5 den 22. Lurer da på om jeg skal beholde den timen. Eller er det så tidlig at det ikke er vits? Har prøvd å ringe legekontoret, men får ikke svar- Noen som har noen meninger? Bør jeg beholde timen, eller bør jeg utsette den, og i såfall hvor lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ringte nettopp til jordmor og fikk vite at jeg skulle komme til førstegangskontroll i uke 16!

Jeg syns jo den var litt drøy da! Uke 10-12 høres greit ut, men når jeg er 4. mnd på vei - og kanskje til og med har fått en liten mage, så vil jeg jo gjerne vite at alt er bra med baby :/

 

Jaja, det er jo bare å bestille time før uansett hva hun hallo-damen i telefonen sier :P

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ringt å fått meg time hos jordmor idag. 6. mars fikk jeg time og er da 10 uker på vei.

 

Først ringte jeg til fastlegen min men da måtte jeg vente til etter påske og ville vært 13 uker. Det syntes jeg var altfor lenge å vente, så da bestilte jeg time hos jordmor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på ul/kontroll 28 feb.ca uke 7.Skal så tidlig siden dette er et prøverørsforsøk.Begynner vel tidlig å passe på oss for å finne ut om det er en eller to babyer i magen.Satte inn to egg så det blir spennende

 

Går litt i surr her.Har termin 18 okt.Hvor langt er jeg på vei i dag da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er 4+5 hvis man regner med en sykluslengde på 28 dager. De har en kalkulator på babyverden.no, som lar deg beregne med ulike sykluslengder, samt om du vil regne fra termin, første dag i siste mens, eller unnfangelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset. Har bestemt meg for å beholde den. Håper bare han ikke sender meg uten å gjøre noe særlig, bare fordi jeg har kommet så kort. Blir vel bare 5+5 den dagen. men heller det enn å vente til uke 13-16! Utrolig at de mener vi skal vente i uvisshet så lenge. I want to know!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må visst ha legetime før jeg kan kommer videre til jordmor, så nå har jeg bestilt time hos legen. Men, hva gjør man egentlig hos legen? Blodtrykk, blodprøver, veier meg?? :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på innvendig UL i dag og sett en liten ert =)

Er 4 gang jeg er gravid, men har bare ett barn.... derfor er jeg så " heldig " at jeg får kjempeoppfølging av gynekologen min ved hver graviditet ( høres ut som jeg ikke gjør noe annet enn å gå rundt gravid!)

 

Fant ihvertfall ut at jeg er 7+3 på vei, for å være heeelt nøyaktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg skal på ultralyd 20 februar da er jeg 7+1. Men eg får ikkje heilt te og gleda meg,er redd de ikke finner hjertelyd. Sist jeg var gravid fant de ingenting,men det var ikke med samme mannen da. Håper det går bra denne gangen,prøver og tenke posetivt men det er ikkje så lett alltid..

 

Ønsker dere alle lykke til :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på ul i går og så ett bittelite foster og ett bankende hjerte,

skal ha ul hver 14. dag ut 12.uke hvis jeg kommer så langt denne gangen. .

Ellers skal jeg ikke ha time hos jordmor før i 12 uke, føler at det ikke er noe vits før jeg er tryggere på at det går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestilt meg time til gynekolog, da får jeg tidlig ul. Var litt usikker på om jeg skulle dette, men nå gleder jeg meg masse.

 

Fikk time 11.mars og da er jeg 11 uker=)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til første legtime 22.02. Da er jeg 5+5. Har bestilt meg time til tidlig UL i dag:-) Skal dit når jeg er 8+2. Er så nysgjerrig, og håper på å se noe denne gangen (i motsetning til UL etter SA'en i januar...).

Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...