Gå til innhold

trenger mange gode råd, stakkars lille gutten min :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har i lengre tider hatt diare, har spist lite å hatt noe feber inni mellom. Har trodd det var melkealergi så kjøpte igår laktoseredusert melk å trodde det funket fint. Men i natt har han kastet skikkelig opp 4 ganger!! Å har hatt noen bæasje bleier som var like flytende som tiss. Hva skal vi gjøre, han har ikke så mye å gå på

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring legevakta å spør om råd! Dem har som regel noen tips å komme med!

Vi gav vår gutt blåbærsaft. Ellers må man bare vente til det går over :/

God bedring:))

Skrevet

ville tatt han med til legen jeg! Du kan prøve å gi han blandet farris/eplemost og kjeks,men spørs selvsagt hvor gammel han er :/

Hvor lenge har han hatt dette? Kan jo være han begynner å bli dehydrert så pass på :/

Skrevet

han er 14 mnd... Ja han har det ikke godt stakkar, drikker han litt brus kommer det opp igjen noen minutter etter på...

Ser ud som skoleturen min til london i morgen ryker.... :(

Skrevet

her har vi slitt med det samme..... mange flytende bleier iløpet av dagen ( da er det snakk om opptil 10 stk).

Vi har fått testet for melkeallergi og andre allergier men slo ikk eut på noen ting... så snakket vi med legen ( allergilegen), og ble enige om å vente litt til med inføring av kumelk ( også laktoseredusert) og heller forsette med mme. hun var da 12mnd på den tiden.... etter to-tre uker, begynte vi med biola, og det stabeliserte megen veldig altså. helt sant, fremdeles flytende, men ikke på samme måten og ikke så mange.

så startet vi sakte men sikkert med kumelk- kunne få en liten dæsj i koppen til et av måltidene i bhg, så kunne hun drikke det hun ville va det til et av måltidene, en dæsj tilmåltid nr to osv... nå er hun 15mnd, og vi er vel oppe på at hun kan drikke melk når de andre barne fårmelk i bhg, og til et av måltidene her hjemme.

ser det nå om dagen at hun er litt løs igjen, og har da ikke fått noe biola på et par uker, så det ble handlet inn i går.

men mie har ikke kastet opp da, men gulper en del, noe som også har blitt bedre.

ellers resgerer hun ved å få innmari dårlig mage av linfrø- noe som er i nesten alt brød......

men hadde jeg hvert deg ville jeg nok tatt han med meg til legen jeg. hørtes ikke noe godt ut:(

Skrevet

Høres ut som her, vår Elias har hatt diare onsdag, torsdag, fredag og lørdag morgen, alt som spises kom ut igjen i bleia og klærne:( kastet også opp tordag og fredagskveld.. jeg kuttet ut frøt disse dagene, han har også hatt litt feber og akkuratt samme symptomene har lille jenta til søstra mi og lillegutten til svigerinna mi, så det er noe som går.. men i dag våknet elias opp frisk og fin... så må nok bare ta tiden til hjelp, og passe på at han får i seg drikke, at han ikke har tørre bleier..

Skrevet

Grønne epler, eplemost, blåbærsaft. Det fungerer her når barna er syke.

Lykke til!

Skrevet

glemte å si at mie hadde dte sånn i mange mnd. stratet da hun var 8mnd, og dte ble nesten bra igjen da hun var 13mnd. var flytende og gjennom klærene flere ganger om dagen. :(

Skrevet

vil bare presisere at hvis det er melkeallergi, så hjelper det ikke å gi laktoseredusert melk. Ved melkeallergi så er det melkeproteinene man reagerer på, ved laktoseintoleranse så er det melkesukkeret. Det eneste som hjelper mot melkeallergi er å unngå melkeprodukter helt. Det fine med melkeallergi er at flesteparten vokser det av seg innen de er 3 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...